Menu Sluiten

SIM@rt Simulatielab (SIMlab) en observatielab van de Arteveldehogeschool.

Het SIM@rt team bestaat uit 17 docenten die elk door hun eigen expertise en talenten hun bijdrage leveren tot kwaliteitsvolle en waarheidsgetrouwe simulatiescenario’s.

Dieter Vyt

Facilitator en Operator, Coördinator SIM@rt

• MSc. In de verpleegkunde en vroedkunde
  • BaNaBa in de spoed en intensieve zorg
  • EUSIM Facilitator Level 1

Dieter Vyt heeft 10 jaar ervaring als verpleegkundige op intensieve zorg en als projectmedewerker kwaliteitszorg en ICT binnen een ziekenhuis. Momenteel is hij docent aan de opleiding verpleegkunde van de Arteveldehogeschool met expertise in modules rond het verpleegkundig redeneren en handelen in de chronische en acute zorg. Binnen SIM@rt neemt hij als lid van het kernteam de taken van algemene coördinatie en organisatie van de simulatiesessies op en het opvolgen van de strategische doelstellingen voor het bieden van kwaliteitsvolle high fidelity simulatie.

Pascale Vander Meeren

Facilitator en Operator, Kernteamfunctie: referentiepersoon facilitatoren & Train the Trainer

• Bachelor in de verpleegkunde afstudeerrichting sociale verpleegkunde
  • Master in de gerontologie
  • Level 1 en 2 EuSim Simulation Instructor

Pascale Vander Meeren heeft jaren ervaring als sociaal verpleegkundige en heeft het simulatieonderwijs baan de Arteveldehogeschool mee opgestart in 2016. Ze is verantwoordelijk voor de module verpleegkundig redeneren en handelen in de eerste lijnszorg en verzorgt de lessen maatschappelijke gezondheidszorg doorheen de opleiding. Pascale is ook betrokken in internationale projecten rond Virtual Gaming Simulation zoals het project Creating a meal assistance virtual gaming simulation for nursing students.

Kris Hommez

Facilitator en Operator

• Kaderopleiding Hoofdverpleegkundige
  • Inspirerend coachen Jef Clement

Kris Hommez heeft 14 jaar ervaring als verpleegkundige in de thuisverpleging en de geriatrie. Momenteel is hij docent aan de opleiding verpleegkunde van de Arteveldehogeschool met expertise in modules rond het verpleegkundig redeneren en handelen in het eerste jaar,  duurzaamheid omtrent de topic milieu en in de beide modules omtrent wereldburgerschap. Hij combineert tevens het lesgeven met de functie trajectbeheer in de opleiding.

Katrien Debreyne

Facilitator

• Master in de verpleegkunde en vroedkunde
  • Diabeteseducator
  • Basisopleiding gezondheidsvoorlichting

Katrien Debreyne heeft ervaring als ziekenhuisverpleegkundige op de afdeling nefrologie en als diabeteseducator. In de opleiding verpleegkunde heeft ze een lesopdracht in basic life support, infectiepreventie en gezondheidsvoorlichting, verpleegkundige praktijkvakken in het eerste opleidingsjaar en is ze verantwoordelijk voor de CSA opleidingsdagen.

Lies Verstraete

Facilitator

• Master in de verpleegkunde en vroedkunde
  • Bachelor na bachelor in de pediatrie

Lies Verstraete heeft 14 jaar ervaring op de afdeling pediatrie. Momenteel is zij docent aan de opleiding verpleegkunde in de Arteveldehogeschool in de modules rond verpleegkundig redeneren en handelen bij het eerste jaar en ondersteuning voor de praktijklessen van pediatric basic life support. Lies zorgt voor de uitbouw van realistische pediatrische scenario’s binnen SIM@rt.

Niels Decoene

Facilitator en Operator

• Bachelor in de verpleegkunde
  • BaNaBa in de spoed en intensieve zorgen
  • Specifieke lerarenopleiding
  • ERC Advanced Life Support Provider
  • Stimul Instructor Course
  • EUSIM Facilitator/Instructor Level 1

Niels Decoene heeft 5 jaar ervaring als verpleegkundige op de spoedgevallendienst en als lid van de stuurgroep reanimatie en simulatie. Momenteel is hij werkzaam aan de Arteveldehogeschool als docent in modules rond het verpleegkundig redeneren en handelen in de chronische en acute zorg.

Mieke Van Craenenbroeck

Operator/Facilitator

• Bachelor in verpleegkunde
  • BanaBa in de spoed en intensieve zorg

Mieke Van Craenenbroeck heeft 4 jaar ervaring op post anesthesie zorg afdeling en 13 jaar ervaring op de afdeling intensieve zorg. Momenteel is zij docent aan de opleiding verpleegkunde aan de Arteveldehogeschool in modules rond het verpleegkundig redeneren en handelen in de basiszorg, acute zorg en thuiszorg. Zij heeft specifieke expertise in basic en advanced life support, wondzorg, intraveneuze katheterzorg, pre- en postoperatieve zorg, respiratoire zorg en ondersteunende communicatie bij patiënt met een kunstmatige luchtweg. Binnen SIM@rt ontwikkelt zij mee de scenario’s met oog voor realisme en belangrijke omgevingsfactoren tijdens de high fidelity simulatie en microsimulatie. Zij wordt ingezet als operator en facilitator.

Sofie Delasorte

• Bachelor in verpleegkunde
  • Master in management en beleid van de gezondheidszorg

Sofie Delasorte heeft enkele jaren ervaring op de afdeling intensieve zorg. Zij is actief in de opleiding verpleegkunde als docent kritieke zorgvrager, wetenschappelijk onderzoek en communicatieve vaardigheden.

Marijke

Marijke Huysman

• Bachelor in vroedkunde
  • Lactatiekunde IBCLC
  • Specifieke lerarenopleiding gezondheidszorg

Marijke Huysman heeft 14 jaar ervaring als vroedvrouw op materniteit, verloskamer en neonatologie. Momenteel is zij zowel docent in de opleiding vroedkunde als docent in de opleiding verpleegkunde van de Arteveldehogeschool. Sinds 2016 is zij mede verantwoordelijk voor de uitbouw van het simulatiecentrum binnen de opleiding vroedkunde. Ze combineert lessen verloskunde met lesgeven in de opleiding verpleegkunde (neonatologie).

Ann

Ann Decordier

• Bachelor in de verpleegkunde
  • Bachelor in de vroedkunde

Ann Decordier heeft 10 jaar ervaring als vroedvrouw op materniteit, verloskamer en neonatologie. Momenteel is zij  docent in de opleiding vroedkunde  van de Arteveldehogeschool. Sinds 2012 is zij mede verantwoordelijk voor de uitbouw van het simulatiecentrum binnen de opleiding vroedkunde.