Trainingen

Denk je wel eens dat je de enige bent die met iets worstelt? Wel, dat is niet zo! Jaarlijks schrijven maar liefst zo'n 400 studenten zich in voor een groepssessie of training!

Wil je aan de slag of info rond thema's zoals stress, faalangst, onzekerheid of uitstelgedrag?

trainingen-arteveldehogeschool
  • Wil je graag van medestudenten bijleren door gedachten en ervaringen uit te wisselen?
  • Zoek je een veilige omgeving waarin je kan praten met je medestudenten?

Dan is één van de inspiratiesessies, trainingen of praatgroepen misschien wel iets voor jou.

Andere interessante tools en links

Moodspace

Je mentale gezondheid is net zo belangrijk als je fysieke gezondheid! Op MoodSpace vind je info, tips en zelfhulp om emotionele problemen het hoofd te bieden en (veer)krachtig te studeren. Met ruimte voor verhalen van studenten, peptalk en wegwijzers naar een luisterend oor. Dé check en het duwtje in de rug voor je mentale gezondheid dus.

Studeren zonder blokkeren

We ontwikkelden een zelfhulpprogramma voor studenten die last hebben van faalangst, onzekerheid of uitstelgedrag. Na het invullen van de vragenlijst krijg je meteen persoonlijk advies.

Stop met blokken

Studeren in het hoger onderwijs is een ander paar mouwen dan in het secundair. Op Stop met blokken vind je allerlei tips en oefeningen om aan je studiemethode en -organisatie te werken.