Professionals in kinderopvang en kleuterscholen gaan dagelijks met jonge kinderen in interactie. Die interactie zo kwaliteitsvol mogelijk maken is belangrijk want ze heeft een grote invloed op de ontwikkeling van kinderen. Maar hoe kun je werken aan de kwaliteit van die interactie met kinderen?
In de dagelijkse routine dromen professionals er wel eens van om een vlieg te zijn in hun eigen groep of klas zodat ze kunnen zien waar kinderen mee bezig zijn en hoe ze in de interactie reageren. Of er is nieuwsgierigheid naar wat de interactie tussen kinderen en professional zo krachtig maakt of waar de uitdagingen liggen. Merk je ook die droom of nieuwsgierigheid? Dan is videocoaching iets voor jullie!
Op het event van 10 december 2018 kwam je alles te weten over hoe je videocoaching kan inzetten om medewerkers te ondersteunen in hun interactie met jonge kinderen.
Getuigenissen van de professionele boost die videocoaching kan geven & concrete tools om met videocoaching aan de slag te gaan.
Arteveldehogeschool Campus St-Amandsberg - J. Gérardstraat 18 - 9040 Gent Sint-Amandsberg
Maandag 10 december 2018, van 14u tot 17u.
Arteveldehogeschool - Bachelor pedagogie van het jonge kind & Bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs
Kom je als verantwoordelijke, ondersteuner, directie, coördinator, … naar dit event, dan bedraagt de kostprijs 35 euro.
Aanrader! Breng je als verantwoordelijke, ondersteuner, directie, coördinator, … een kinderbegeleider of leerkracht mee, dan betalen jullie voor een duo inschrijving 50 euro. Stuur voor deze duo inschrijving een mail naar Ine.Hostyn@arteveldehs.be en je krijgt een kortingscode voor de tweede persoon van je organisatie. Samen het event beleven en nadenken over de verdere mogelijkheden van videocoaching, is dus de boodschap!
13.45u Welkom voor een kopje koffie op onze set
14 - 14.30u Plenaire focus: Videocoaching, videowadde?: het scenario!
14.40u – 15.10u ‘Take 1’: maak je keuze uit vier workshops
15.20u – 15.50u ‘Take 2’: maak je keuze uit vier workshops
16u – 17u ‘Kortfilmfestival’: 'Ervaringen met videocoaching van professionals in groei en uit de opleiding PJK' + receptie naast de rode loper
1/ Beelden maken: geschikte opnames voor videocoaching. Na deze sessie kan je meteen aan de slag om zinvolle opnames te maken als basis voor videocoaching. Wie film je? Wat film je? Hoelang film je? Wanneer film je? … Nu ben je helemaal filmklaar!
2/ Beelden bekijken: focus op kinderen. Na deze sessie ben je vertrouwd om de beelden samen te bekijken met de focus op kwaliteitsvolle interactie vanuit kindperspectief. Klein Kijken naar Kinderen en je laten verrassen, verwonderen geeft je meer inzicht!
3/ Beelden bespreken: coachen van medewerkers via videocoaching. Na deze sessie zijn coachende vragen tijdens videocoaching helemaal jouw ding. Je kan samen krachten en uitdagingen in de interactie formuleren.
4/ Beelden & kwaliteitszorg: kwaliteitsvol werken in je organisatie met videocoaching. Na deze sessie kan je videocoaching integreren in een kwaliteitsvolle werking in je organisatie. De link met recente pedagogische kaders (oa. ZILL en MeMoQ) komt aan bod.