Het Erasmus+ project I CO-COPE wil kennis creëren over hoe samenwerkingsprocessen transparanter en effectiever gemaakt kunnen worden om ervoor te zorgen dat ieders stem gehoord wordt, ook die van de leerlingen zelf.
Dit onderzoeksproject verwerft inzichten over de impact van teamteaching op leerlingen en leerkrachten waarbij we verder gaan dan percepties. Aansluitend ontwikkelen we verschillende valorisatieproducten zoals een lerend netwerk, een kennisplatform, een professionaliseringstraject en een white paper.
Het project ‘Onwijs Onderwijs’ verzoent inclusie en kwalitatief onderwijs in basisscholen. Maar welke impact heeft dit project? Kunnen leerlingen er voluit inclusief leren? Voelen hun leerkrachten zich bekwamer? Dat zoeken we uit in dit impactonderzoek.
Dit internationaal project gaat over impliciete en cognitieve vooroordelen (cognitive biases). Voor de bewustwording hiervan ontwikkelen we DBias-strategieën en direct inzetbaar materiaal voor onderwijs en daarbuiten.
Kleine Kinderen Grote Kansen is een Vlaanderenbreed netwerk van alle lerarenopleidingen kleuter- en lager onderwijs. Onze doelstelling? Samen naar meer sociale gelijkheid.
Hoe kan een krachtige leeromgeving in de klas tegemoetkomen aan de specifieke onderwijsbehoeften van elke leerling en de ondersteuningsbehoeften van onderwijsprofessionals?
Vanuit dit praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek is er een behoeftegerichte traint-the-trainer uitgewerkt met een focus op de individuele en collective teachers efficacy.