Supporting Transitions Across Mathematics and Physics Education (STAMPEd)
Dit Erasmus+ project ondersteunt leerlingen en leerkrachten om overgangen en samenhang binnen de vakken wiskunde en wetenschappen te versterken over de jaren heen en tussen verschillende vakken. Het project begeleidt leerkrachten wetenschappen en wiskunde via praktijkonderzoek (PI - Practitioner Inquiry) binnen een kleine professionele leergemeenschap (PLCT's) om samen te zoeken naar oplossingen om 'moeilijke' overgangen te versterken.
Methode
- Professionele leergemeenschappen (PLG’s): Binnen PLG’s onderzoeken leerkrachten vanuit verschillende expertise en disciplines samen belangrijke praktijkvragen, kansen en vernieuwingen.
- Praktijkonderzoek: Leraren werken samen als onderdeel van een PLG om een praktijkonderzoek(je) uit te voeren op basis van hun eigen ervaringen en praktijken.
- Uitdagende taken (rich classroom tasks) ondersteunen het leren van studenten in wiskunde en wetenschappen/fysica over de overgangen in het onderwijs en disciplines.
Partners
STAMPEd is Europese samenwerking van 6 partners uit Ierland, België, Polen & Slovenië en is gesubsidieerd binnen het Erasmus+ programma 2020-1-IE01-KA201-066069.
Contacteer de onderzoeker
Samenwerken met ons?
Vraag onderzoek op maat aan
We helpen je graag met het formuleren van je onderzoeksvraag- en aanpak.