Aantal student-ondernemers aan Arteveldehogeschool stijgt sterk

Ondernemen is in! Dat merken we ook bij Arteveldehogeschool. Om onze studenten te stimuleren in hun ondernemerszin en creativiteit richtten we enkele jaren geleden Idea Factory op. Studenten worden persoonlijk begeleid van bij hun (vaag) idee tot de opstart van hun eigen onderneming.

review

Het speciaal statuut van student-ondernemer helpt de studenten om hun plannen te combineren met schoolwerk en examens. Jaar na jaar zien we een sterke groei in het aantal studenten dat dit statuut aanvraagt.

Judith Escalier Revollo, coach bij Idea Factory: “In het academiejaar 2015-2016 vroegen 24 studenten het statuut van student-ondernemer aan. Een jaar later steeg dit aantal al naar 31 studenten. Dit jaar zien we pas echt dat onze inspanningen om ondernemerschap te stimuleren hun vruchten afwerpen: maar liefst 23 studenten vroegen het statuut aan in de eerste twee maanden van het academiejaar! Als de trend zich zo blijft doorzetten, zijn we goed op weg om het aantal ondernemende studenten op Arteveldehogeschool dit jaar te verdubbelen.”

Een heel aantal (oud-)studenten hebben intussen succesvol een eigen onderneming opgericht. Laat je inspireren door enkele voorbeelden:

Meer weten? Lees alles over Idea Factory en hoe wij jou kunnen helpen bij de uitwerking van jouw idee!