Boost je business in de Ghelamco Arena

Business en Management

In zee gaan met tal van experts uit het bedrijfsleven? Meewerken aan een businessplan van een onderneming? Het kon allemaal tijdens het Bootcamp Business Plan van onze opleiding Bedrijfsmanagement. En dat allemaal met zicht op de grasmat van KAA Gent!

Ghelamco

Zo’n 300 studenten Bedrijfsmanagement zetten in de Ghelamco Arena hun schouders onder projecten voor 25 opdrachtgevers, gaande van een sustainability guide voor de Gentse hogescholen en universiteiten tot een businessplan voor een online zelfzorgtool.

Tijdens het Bootcamp Business Plan doen studenten dus heel wat praktijkervaring op, terwijl bedrijven en organisaties een beroep doen op talloze nieuwe ideeën. En die aanpak blijkt te werken.

“We hebben samengewerkt met heel gemotiveerde studenten die ons extra inzicht in de markt gaven”, zegt Bert Destoop van Deel een Koe. Dat is een online platform waarop je samen met anderen een vleeskoe kan kopen die pas geslacht wordt nadat het dier volledig verkocht is. “Zo weet je altijd wat je eet en koop je rechtstreeks bij de boer. Dit was onze derde deelname aan het Bootcamp Business Plan en we hebben weer heel wat nieuwe ideeën opgedaan.”

Compleet plan

“Er is gewoon iets anders aan jonge geesten”, zegt ook Esther Laga van Hitch. De start-up is actief in modulair meubilair en ging met twee teams van telkens zes studenten aan de slag rond een business- en financieel plan. “We kennen de innovatieve en mooie ideeën die voortkomen uit de creatieve, gepassioneerde geest van een student, want Hitch is ook zo ontstaan. Het was erg boeiend om te zien hoe studenten uit de verschillende afstudeerrichtingen hun visie deelden.”

Het resultaat: een gedetailleerd businessplan, met marketing-, productie- en logistieke analyse, en een financieel plan. “We zijn er zeker van dat we, naarmate Hitch verder groeit, regelmatig zullen terugkijken naar wat de studenten hebben afgeleverd”, zegt Laga. “Wij komen volgend jaar zeker terug.”

Intens

Ook de studenten zelf waren in de wolken – hoewel het Bootcamp in een erg drukke periode valt, met ook nog stages en een bachelorproef.

“Wat we de voorbije jaren geleerd hebben, konden we nu toepassen op een echte case”, vertelt Delphine Besard. “Het resultaat was erg bevredigend, net als de reacties van onze opdrachtgevers. Natuurlijk was het een heel intense periode, maar als je ziet wat we als groep hebben gerealiseerd in zo’n korte tijd, kan je alleen maar blij zijn.”

Voor mij is de cirkel na dit Bootcamp als het ware rond. Iedereen in onze groep was goed voorbereid en eerlijk is eerlijk: het decor van de Ghelamco Arena doet ook veel. Ik kon me geen betere afsluiter van mijn derde jaar voorstellen.
Samuel Owusu
Student Financiën en Verzekeringen

Kan het businessplan van jouw bedrijf of organisatie ook een boost gebruiken? Registreer je dan hier alvast voor de volgende editie.