Eerste lichting School of Branding klaar voor stage

Henk Willems
Communicatie, Media en Design

Het eerste semester van het gloednieuwe postgraduaat School of Branding zit erop. Maar liefst 26 studenten spijkerden hun kennis bij over alle fasen van het brandingproces, van briefing tot merklancering. Zo kregen ze een praktijkgerichte opleiding van professionals uit het werkveld, waaronder Base Design, Skinn Branding Agency, WeWantMore, en Today Agency. Realistische projecten voor klanten stoomden hen klaar voor de start van hun stage.

School of Branding workshop

Branding projecten voor echte klanten

Om de geleerde concepten meteen in de praktijk om te zetten, werkten de studenten in groep voor vijf klantenprojecten. Daarvoor organiseerden ze workshops met hun klanten, formuleerden ze een doordachte merkstrategie en leerden ze die overtuigend presenteren aan de opdrachtgevers. Vervolgens vertaalden ze individueel het merkverhaal in een visueel designsysteem. Dat bracht het nieuwe merk tot leven. De resultaten werden vol lof onthaald, zoals blijkt uit enkele enthousiaste reacties van de klanten.

Wij zijn zeer tevreden over onze samenwerking met School of Branding. De professionaliteit en vernieuwende ideeën van de studenten hebben een diepe indruk nagelaten. Een inspirerende ervaring die onze verwachtingen overtrof.
Patrick De Vos
CEO bij World of Travel
School of Branding zorgt voor een diversiteit van designstijlen toegepast op branding voor het merk. Er ontstaat een overweldigende keuze aan studenten met een unieke designstijl. Ongetwijfeld leidt dit tot een resultaat waar een nieuwe branding naadloos aansluit bij het karakter van elk merk.
Dempsey Pauwels
Oprichter Ledge Shoes en oud-student Arteveldehogeschool

Daarnaast kregen de studenten een unieke kans om mee te werken aan grote nationale branding projecten tijdens twee pitchweken. Die vonden plaats bij Skinn Agency in Brugge en WeWantMore in Antwerpen. Wie weet spot je de resultaten binnenkort in het straatbeeld.

Stage als sluitstuk

In januari startten de studenten met een intensieve stage van vier maanden bij een van onze 24 brandingpartners. Die stage is de laatste fase van hun opleiding en bereidt hen helemaal voor op de start van hun carrière in branding. Na hun stageperiode bezoeken de studenten een aantal gerenommeerde designstudio's in Barcelona en genieten ze van een nieuwe editie van het OFFF Festival.