Nieuwe pop-up foodmarket in Gent stelt elf startende lokale ondernemers voor

Business en Management

Vier studenten Event- en projectmanagement aan Arteveldehogeschool organiseren een lokale overdekte foodmarket om elf startende Gentse ondernemers een duwtje in de rug te geven. Gentenaars kunnen het nieuwe culinaire talent ontdekken op Marché Mangé op 12 en 13 november. Een deel van de winst gaat naar Voedselondersteuning Gent.

Marche Mange

Jonge, Gentse ambitie

Twee dagen lang organiseren de studenten een foodmarket om lokale, startende ondernemers te steunen. Na een moeilijke periode voor zowel de horeca- als eventsector zet Marché Mangé het Gents culinair ondernemen in de spotlight. “We organiseren dit evenement niet alleen om de Gentse horeca te steunen. We willen ook de Gentse foodies een nieuwe hotspot bieden waar ze op één plek verschillende, nieuwe horecazaken kunnen ontdekken”, vertellen de studenten.

Aanbod

Het indoor foodfestival biedt een uitgebreid aanbod voor jong en oud. Het varieert van Spaanse tapas, tot Nepalese dumplings, Japanse sushi, Italiaanse pasta en nog veel meer. Bezoekers kunnen ook relaxen met een cocktail of zelf cocktails leren shaken tijdens een workshop.

Meer dan een foodmarket

“Voor ons is het belangrijk dat bezoekers genieten van een totaalbeleving”, klinkt het bij de studenten. Op Marché Mangé kan je niet alleen de gerechten proeven van de ondernemers, maar zijn er ook live optredens, workshops en een lounge met een DJ en cocktails. Daarbij is er in de oude autotoonzaal van Lybaert nog nooit een evenement georganiseerd, wat de locatie uniek maakt.

Wanneer? 12 november van 11 uur tot 23 uur en op 13 november van 11 uur tot 17 uur.

Waar? Lybaert Rent, Vliegtuiglaan 12, 9000 Gent. De locatie is rolstoelvriendelijk.