Van paardenbloem tot bier: deze straffe studenten doen het

Business en Management

Alumni Lukas Mornie, Maxim Nachtergaele en Nigel Bottequin, maken van hun uit de hand gelopen bachelorproef een échte onderneming! Hun blonde tripel vind je ondertussen terug op heel wat bierkaarten in Oost-Vlaanderen!

Pèrde Beer

Het ontstaan van Pèrde Beer

Nigel: in ons laatste jaar KMO-management kregen we de opdracht om een eigen product op de markt te brengen en dit te commercialiseren. We zijn alle drie bierliefhebbers. De keuze was dus snel gemaakt. Een nieuw biertje op de markt brengen, is niet van zelfsprekend aangezien er al een ruim gamma aan bier bestaat. Na heel wat brainstormen kwamen we uit bij de paardenbloem als basis. Die bevat tal van mineralen en vitaminen. En zo ontstond Pèrde, afgeleid uit het Gentse dialect: “peirdeblomme”.

Pèrde is een blonde tripel van 8,5%, op smaak gebracht door de toevoeging van paardenbloemen. De tripel kreeg ook een zusje: Pèrde Rouge

Jullie project werd een succes!

Inderdaad, met ons Pèrde Beer wonnen we zelfs twee Artevelde-awards: “Meest beloftevolle project” en “Publieksprijs”. We zijn supertrots.

Wat zijn jullie toekomstplannen?

Ons doel was om in grote delen van Oost-Vlaanderen op de bierkaart te staan. Dat is ons grotendeels gelukt ondanks de uitbraak van corona. We willen gestaag groeien en onze huidige klanten tevreden houden.

Hoe gaan jullie om met obstakels?

We hebben reeds enkele flinke tegenslagen gehad, onder ander door die coronacrisis. Wanneer je de problemen aanpakt als je ervoor staat, leer je heel veel zaken bij die in handboeken niet worden beschreven. Hoe cliché het ook klinkt, hoeveel tegenslagen je ook mag hebben, probeer door te zetten!

Volg hen op Instagram: @perde_beer - www.perde.be