Hoe kunnen we de motorische competentie en risicocompetentie van peuters ondersteunen? We brengen eerst hun actuele ontwikkeling in kaart. Dan cocreëren we samen met het werkveld en beleid initiatieven om peuters in de kinderopvang en thuis te ondersteunen.
Het functioneel trainingsprogramma ACTIVE-AGE @ traint ouderen in hun eigen thuisomgeving op alle aspecten die een verhoogde kwetsbaarheid in de hand werken.
Over welke competenties beschikken (student)leraren om taalstimulerende interactie te realiseren? Wat zijn de effecten van een blended professionaliseringsinitiatief hierop?
Dit onderzoeksproject verwerft inzichten over de impact van teamteaching op leerlingen en leerkrachten waarbij we verder gaan dan percepties. Aansluitend ontwikkelen we verschillende valorisatieproducten zoals een lerend netwerk, een kennisplatform, een professionaliseringstraject en een white paper.
In het onderzoeksproject Family Solidarity 2.0 ontwikkelt Arteveldehogeschool richtlijnen om als organisatie een meer inclusief gezinsbeleid te hanteren.
Arteveldehogeschool en projectpartner Beli Centro werken een sociaal circulaire hub in de Vlaamse Ardennen (Oudenaarde en omstreken) uit, samen met Stad Oudenaarde (promotor), sociale economie bedrijven Aarova en De Dagmoed, Syntra, SEVA en Groep Maatwerk.
Scaffold staat voor ondersteunen en dit project wil op basis van wetenschappelijk onderzoek een state of the art e-portfolio ontwerpen dat studenten in de gezondheidszorg maximaal ondersteunt in hun competentiegroei.
Wij trachten kennis, vaardigheden en competenties te vergroten over de circulaire economie bij ondernemers en werknemers. Dit gaat van een algemeen denkkader, over businessmodellen, ecodesign, supply chain management, financiering, tot materialen en een leidraad tot actie.