CoCOS is een baanbrekend project dat de principes van opensourceontwikkeling toepast op het creëren van studiemateriaal. Het stelt docenten in staat om samen te werken aan het ontwikkelen van onderwijsmateriaal met behoud van redactionele controle. Dit project belooft een nieuwe benadering van onderwijs, waarbij samenwerking en innovatie centraal staan. Het is een spannende stap naar de toekomst van cocreatie in onderwijs.
Jongeren leven in een beeld- en informatiecultuur, dagelijks worden ze geconfronteerd met een grote hoeveelheid beelden die hen via de meest uiteenlopende kanalen bereikt. Hoe komt deze toevloed aan informatie bij hen binnen? In welke mate kunnen ze inschatten hoe betrouwbaar, bruikbaar en correct deze informatie is? Met het project Kritische Kijkers wil Arteveldehogeschool samen met meemoo het kritisch bewustzijn stimuleren aan de hand van historisch audiovisuele bronnen.
Met de socialmedia- en influencermarketingbarometer (kortweg de SMI-barometer) monitoren we de trends van Belgische jongeren tussen 16 en 24 jaar in de adoptie, het gebruik en de evaluatie van socialemedia- en influencermarketing.
De Social Media Impact -barometer brengt jaarlijks in kaart hoe Vlaamse bedrijven hun merk kunnen versterken bij Vlaamse jongeren. De focus van het onderzoek ligt op sociale media en recente trends zoals influencermarketing.
Dit onderzoeksproject gaat na hoe Vlaamse mediabedrijven via sociale media hun merk kunnen versterken bij jongeren. Hiermee bouwt het project verder op de onderzoeksresultaten van het afgelopen onderzoek 'Snapchat: van puberhype tot (journalistiek) medium?'