De ‘NEST Innovation Alliance’ gaat aan de slag met een nieuwe vorm van een sociaal innovatief ecosysteem. Het fungeert als een duurzame vorm voor maatschappelijke transities en meer capaciteit in kenniscreatie op weg naar een gezond leven. Ons doel is om lokale gemeenschappen in staat te stellen zich te ontwikkelen door middel van sociale innovatie voor een gezonde samenleving.
Academische Werkplaats Ouderenzorg, Tandem (UZ Gent) en Arteveldehogeschool werken de randvoorwaarden en componenten uit van een zorgmodel voor werkplekleren in woonzorgcentra.
Met de socialmedia- en influencermarketingbarometer (kortweg de SMI-barometer) monitoren we de trends van Belgische jongeren tussen 16 en 24 jaar in de adoptie, het gebruik en de evaluatie van socialemedia- en influencermarketing.
Het onderzoeksproject Clinical leadership @ nursing homes helpt om die straffe zorgverleners te (h)erkennen en zo ouderen een nog warmere thuis te geven.
De Social Media Impact -barometer brengt jaarlijks in kaart hoe Vlaamse bedrijven hun merk kunnen versterken bij Vlaamse jongeren. De focus van het onderzoek ligt op sociale media en recente trends zoals influencermarketing.
Dit onderzoeksproject gaat na hoe Vlaamse mediabedrijven via sociale media hun merk kunnen versterken bij jongeren. Hiermee bouwt het project verder op de onderzoeksresultaten van het afgelopen onderzoek 'Snapchat: van puberhype tot (journalistiek) medium?'
Om een antwoord te formuleren op de demografische transitie moet niet alleen de kwaliteit van de gezondheidszorg op peil blijven, ook de kosten moeten onder controle gehouden worden. Digitalisering kan hiertoe bijdragen.