Met de socialmedia- en influencermarketingbarometer (kortweg de SMI-barometer) monitoren we de trends van Belgische jongeren tussen 16 en 24 jaar in de adoptie, het gebruik en de evaluatie van socialemedia- en influencermarketing.
De Social Media Impact -barometer brengt jaarlijks in kaart hoe Vlaamse bedrijven hun merk kunnen versterken bij Vlaamse jongeren. De focus van het onderzoek ligt op sociale media en recente trends zoals influencermarketing.
Dit onderzoeksproject gaat na hoe Vlaamse mediabedrijven via sociale media hun merk kunnen versterken bij jongeren. Hiermee bouwt het project verder op de onderzoeksresultaten van het afgelopen onderzoek 'Snapchat: van puberhype tot (journalistiek) medium?'
De conclusie van dit praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek stelt dat het Vlaamse deradicaliseringsbeleid contraproductieve effecten heeft op kwetsbare jongeren in het jeugdwelzijnswerk.
Een omvattend begrip en gebruik van interculturele competenties is een essentieel, en zelfs natuurlijk, aspect in algemene intermenselijke communicatie, en dus ook in een internationale bedrijfscontext, waar duurzame transnationale relaties een sleutelrol kunnen spelen in het uitbouwen van succesvol ondernemerschap.
Formele netwerken zoals VOKA en Unizo zijn weinig bekend bij ondernemers van Turkse origine. Dat is een van de opvallende resultaten van het PWO-onderzoek uitgevoerd door Karijn Bonne en Reyhan Görgöz.