CoCOS is een baanbrekend project dat de principes van opensourceontwikkeling toepast op het creëren van studiemateriaal. Het stelt docenten in staat om samen te werken aan het ontwikkelen van onderwijsmateriaal met behoud van redactionele controle. Dit project belooft een nieuwe benadering van onderwijs, waarbij samenwerking en innovatie centraal staan. Het is een spannende stap naar de toekomst van cocreatie in onderwijs.
Jongeren leven in een beeld- en informatiecultuur, dagelijks worden ze geconfronteerd met een grote hoeveelheid beelden die hen via de meest uiteenlopende kanalen bereikt. Hoe komt deze toevloed aan informatie bij hen binnen? In welke mate kunnen ze inschatten hoe betrouwbaar, bruikbaar en correct deze informatie is? Met het project Kritische Kijkers wil Arteveldehogeschool samen met meemoo het kritisch bewustzijn stimuleren aan de hand van historisch audiovisuele bronnen.
De conclusie van dit praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek stelt dat het Vlaamse deradicaliseringsbeleid contraproductieve effecten heeft op kwetsbare jongeren in het jeugdwelzijnswerk.
Een omvattend begrip en gebruik van interculturele competenties is een essentieel, en zelfs natuurlijk, aspect in algemene intermenselijke communicatie, en dus ook in een internationale bedrijfscontext, waar duurzame transnationale relaties een sleutelrol kunnen spelen in het uitbouwen van succesvol ondernemerschap.
Formele netwerken zoals VOKA en Unizo zijn weinig bekend bij ondernemers van Turkse origine. Dat is een van de opvallende resultaten van het PWO-onderzoek uitgevoerd door Karijn Bonne en Reyhan Görgöz.