Met TA²LK willen we een tPoC ontwikkelen van een AI-tool die een automatische en verbatim (d.i. zonder foutencorrectie) transcriptie en analyse toelaat van gesprekken met kinderen. Die zal logopedisten ondersteunen in een meer tijdsefficiënte en kosteneffectieve assessment van kindertaal bij het opmaken van een bilan voor taalstoornissen en prescreening op taal bij leerstoornissen. Daarnaast biedt het verbatim transcriberen op zich een breder en internationaal potentieel in de markt, o.a. voor bedrijven die zich focussen op educatieve en communicatieve software of Speech To Text (STT) toepassingen in e-health.

De AI-tool zal hybride zijn: expert knowledge m.b.t. taalontwikkeling bij kinderen (aanwezig bij Arteveldehogeschool) wordt gecombineerd met state of the art AI-technieken (aanwezig bij UGent).

De tPoC zal via een iteratief proces geëvalueerd en bijgestuurd worden. Daarnaast zullen potentiële valorisatiepistes via licentiëring en marktuitbreiding verkend worden.

Maak kennis met het team

Samenwerken met ons?

We helpen je graag met het formuleren van je onderzoeksvraag en -aanpak.