Xited: toekomstgerichte media via XR en de metaverse
In een tijd waarin technologische vooruitgang de grenzen van menselijke interactie met media blijft verleggen, staat het project 'Xited' centraal in het onderzoek naar het verbeteren van de mediabeleving door middel van immersieve media. Met een focus op innovatieve technologieën zoals extended reality en metaverse-toepassingen, verkent dit project hoe de integratie van augmented reality (AR), mixed reality (MR), virtual reality (VR) en metaverse een waardevolle aanvulling kan vormen op de ervaringen van mediagebruikers.
Dit project wil onderzoeken hoe de ervaring van mediagebruikers verbeterd kan worden door immersieve media, zoals extended reality en metaversetoepassingen. Aan de hand van productontwikkelingsonderzoek bij mediagebruikers wordt nagegaan hoe immersieve ervaringen een meerwaarde creëert voor mediagebruikers. We exploreren hierbij toepassingen in augmented reality (AR), mixed reality (MR), virtual reality (VR) en metaverse. Dit ontwikkelingsproject draagt bij aan de digitale transformatie van de tijdschriftensector. Het project is een samenwerking tussen Roularta Media Group, Immersive Media Agency Yondr en het expertisecentrum Communicatie, Media en Design van Arteveldehogeschool.
Partners
Maak kennis met het team
Samenwerken met ons?
Vraag onderzoek op maat aan
We helpen je graag met het formuleren van je onderzoeksvraag en -aanpak.