Leer de opleiding kennen

Infodag 29 juni

Vragen stellen aan docenten en studenten? Een rondleiding volgen of een cursus inkijken? Kom naar de infodag op zaterdag 29 juni en ontdek de opleiding die écht bij jou past.

Iets voor jou?

• Je wil mensen van alle leeftijden helpen om zich beter verstaanbaar te maken of met vragen over gehoor, doofheid, evenwicht, oorsuizen, beter spraakverstaan, lawaaiblootstelling en gehoorbescherming.
  • Je hebt een hart voor taal en communicatie.
  • Je bent van nature enthousiast en creatief.
  • Je wil professionaliseren in de zorgsector.
  • Je gaat graag op onderzoek.
  • Je bent sociaal geëngageerd.
  • Je wil een afwisselende job.
  • Je werkt graag in teamverband.
Mijn werk bestaat vooral uit de revalidatie van personen met slikproblemen en communicatiestoornissen als gevolg van een hersen- of zenuwletsel. Samen met het team geef ik mensen die iets ingrijpend hebben meegemaakt een betere levenskwaliteit. We krijgen daar veel dankbaarheid voor terug.
Griet S.
Logopedist en sliktherapeut & volgde aan Arteveldehogeschool ook het postgraduaat Dysfagie

Ontdek de twee afstudeerrichtingen

Al bij de start van het eerste jaar kies je welke kant je uit wil. Word je logopedist of audioloog? Dat is niet alleen uniek in Vlaanderen, maar de theorie die je krijgt, is dan ook meteen afgestemd op de vaardigheden die je nodig hebt in je beroep.

Afstudeerrichting Audiologie

Wil jij het verschil maken voor een slechthorend of doof persoon, voor iemand met oorsuizen of met vragen over lawaaiblootstelling? Spreken deze doelgroepen, van jong tot oud, en hun omgeving jou aan? Kies voor Audiologie en ontdek waar zorg, communicatie en technologie elkaar ontmoeten in de (para)medische wereld.

Afstudeerrichting Logopedie

Je maakt kleuters taalvaardig, begeleidt kinderen met leerproblemen en helpt jongeren met spraakproblemen. Of je helpt personen met een hersenletsel beter communiceren. Geef je liever stemcoaching aan tv-journalisten? Of gaat je hart naar begeleiding van mensen met slikproblemen?

Brochure aanvragen?

Selecteer het academiejaar:

Alles over de opleiding Logopedie en Audiologie

Trajecten op maat

Voor meer informatie over starten in februari en/of vrijstellingen kan je terecht op de pagina over de afstudeerrichtingen zelf.

Vragen over één van deze onderwerpen? Kies het onderwerp en stel ze!