Podcasts over dyslexie en onderzoek rond diagnostiek bij leerstoornissen

Gezondheid en Zorg

Onlangs waren Annemie Desoete en Christel Van Vreckem, beiden onderzoeker en docent Logopedie aan Arteveldehogeschool, voor twee podcasts te gast bij Area 45, hét podcastplatform over logopedie.

International Journalism

In de podcast over dyslexie gaf Christel tekst en uitleg over topics zoals alarmsignalen bij kleuters, het belang van transparante communicatie tussen kind, school, ouder en logopedist, een efficiënte aanpak en meer.

Annemie en Christel gingen in de podcast over onderzoek rond diagnostiek bij leerstoornissen dieper in op onder andere de ontwikkeling van testen voor secundair onderwijs, de kwaliteit van testen, KRT-DIGI, welke gegevens belangrijk zijn om uit een onderzoek te halen en wat er nodig is om een test te ontwikkelen.

Beluister ook de andere podcasts waaraan beide docenten meewerkten.