Tomas Lambrecht, brugpersoon naar werkveld en bedrijven

Gezondheid en Zorg

Tomas Lambrecht startte begin 2022 als accountmanager Blikopener voor het Expertisenetwerk Gezondheid en Zorg.

The Human-Centered Organisation
Als blikopener bouw ik de brug tussen onderzoek en onderwijs enerzijds en werkveld en bedrijven anderzijds. We doen dit in beide richtingen, heen en terug, met een bijzondere focus op innovatie in de meest brede zin van het woord.
Tomas Lambrecht
Accountmanager Blikopener voor het Expertisenetwerk Gezondheid en Zorg

Blikopener verwijst immers naar het gelijknamig Vlaams project dat hogescholen profileert als partners in innovatie met innovatie als motor van onze welvaart. Deze functie past perfect in de overtuiging van de hogeschool om kennisdeling tussen alle betrokkenen in gezondheid en zorg te faciliteren.

“Vanuit het werkveld heb ik zelf kunnen ervaren dat Arteveldehogeschool en haar expertisenetwerken bijzonder veel knowhow en expertise hebben opgebouwd”, gaat Tomas verder. “Dit outreachen naar het werkveld op maat van hun behoeften en trends en samen oplossingen ontwikkelen is een ongelooflijke win voor alle partners die bijdragen aan de ontwikkelingen en groei op vlak van gezondheid en zorg. Deze overtuiging, ingebed in de overtuiging van Arteveldehogeschool om “makers van morgen” op te leiden, ligt heel dicht bij mijn persoonlijke motivatie”, aldus Tomas.

Tomas is verpleegkundige van opleiding en heeft aansluitend een master in medisch-sociale wetenschappen behaald aan UGent, gevolgd door wat Tomas zelf Levenslang Leren noemt. Tijdens zijn studies ging hij in eerste instantie aan de slag binnen de patiëntenbegeleiding en ombudsdienst van een algemeen ziekenhuis. De afgelopen 20 jaar heeft Tomas zijn expertise vooral opgebouwd in een directiefunctie binnen ouderenzorg.

“Teamwork is voor Tomas de motor voor deze functie. Als blikopener brengen we de expertise van ons expertisenetwerk en de ervaringen van het werkveld samen i.f.v. groei en ontwikkeling van de brede sector gezondheid en zorg. Dat kunnen we alleen realiseren mits werkveld, bedrijven, inhoudelijke experten, docenten, … samengebracht worden rond specifieke thema’s. In eerste instantie worden deze thema’s vooral opgebouwd rond de onderzoekspijlers leiderschap, technologie, active ageing en eerstelijn.”

Zijn vrije tijd brengt Tomas boven alles door met zijn gezin. Hij woont aan de kust en houdt samen met zijn gezin van Ardeens avontuur, samen skiën in de Alpen en samen creatief ondernemen.

We wensen Tomas een goede start! Aarzel niet Tomas te contacteren om ideeën en mogelijkheden tot samenwerking te delen.

Tomas Lambrecht
tomas.lambrecht@arteveldehs.be