Hoe kunnen we de motorische competentie en risicocompetentie van peuters ondersteunen? We brengen eerst hun actuele ontwikkeling in kaart. Dan cocreëren we samen met het werkveld en beleid initiatieven om peuters in de kinderopvang en thuis te ondersteunen.
Het functioneel trainingsprogramma ACTIVE-AGE @ traint ouderen in hun eigen thuisomgeving op alle aspecten die een verhoogde kwetsbaarheid in de hand werken.
Over welke competenties beschikken (student)leraren om taalstimulerende interactie te realiseren? Wat zijn de effecten van een blended professionaliseringsinitiatief hierop?
Om tegemoet te komen aan de wijzigende zorgnood is er innovatieve samenwerking nodig. Door de stijgende complexiteit van zorg worden zowel de individuele zorgprofessionals als het team uitgedaagd om zorg te blijven invullen zoals ze zelf willen en passend bij hun eigen visie.
Dit onderzoeksproject verwerft inzichten over de impact van teamteaching op leerlingen en leerkrachten waarbij we verder gaan dan percepties. Aansluitend ontwikkelen we verschillende valorisatieproducten zoals een lerend netwerk, een kennisplatform, een professionaliseringstraject en een white paper.
In cocreatie met een aantal secundaire pilootscholen ontwikkelt het consortium een begeleidingstraject dat de digitale competenties, met inbegrip van mediawijsheid en cybersecurity, van leerkrachten naar een hoger niveau tilt. Het einddoel is het verhogen van de digitale vaardigheden van leerlingen.
Hoe kunnen thuiszorgorganisaties en woonzorgcentra smart glasses inzetten? Hoe kunnen we de slimme brillen inzetten ter ondersteuning van de zorgverleners van de toekomst? Wat zijn de uitdagingen bij expertise-inzet vanop afstand?
Het Living Lab Hennep+ ondersteunt en faciliteert de ontwikkeling van circulaire en biogebaseerde producten en processen op basis van hennep in Vlaanderen. Dit doen we aan de hand van democases binnen verschillende toepassingsdomeinen in de bouw- en maakindustrie.