CoCOS is een baanbrekend project dat de principes van opensourceontwikkeling toepast op het creëren van studiemateriaal. Het stelt docenten in staat om samen te werken aan het ontwikkelen van onderwijsmateriaal met behoud van redactionele controle. Dit project belooft een nieuwe benadering van onderwijs, waarbij samenwerking en innovatie centraal staan. Het is een spannende stap naar de toekomst van cocreatie in onderwijs.
Jongeren leven in een beeld- en informatiecultuur, dagelijks worden ze geconfronteerd met een grote hoeveelheid beelden die hen via de meest uiteenlopende kanalen bereikt. Hoe komt deze toevloed aan informatie bij hen binnen? In welke mate kunnen ze inschatten hoe betrouwbaar, bruikbaar en correct deze informatie is? Met het project Kritische Kijkers wil Arteveldehogeschool samen met meemoo het kritisch bewustzijn stimuleren aan de hand van historisch audiovisuele bronnen.
In tijden waarin het niet altijd evident is om medewerkers te vinden of te houden, is het cruciaal dat de werkgever en werknemer dezelfde taal spreken. Het onderzoeksproject Tinddex wil beide partijen dichter bij elkaar brengen.
Om verschillende vraagstukken met betrekking tot duale leertrajecten als volwaardige leerweg te beantwoorden organiseren we een proeftuin binnen het graduaat 'Informatiebeheer: Bibliotheek en Archief'.
Bij duaal leren vergaren studenten nieuwe kennis en competenties op de werkvloer. Arteveldehogeschool, Syntra Midden-Vlaanderen en Liberform brengen duaal leren naar professionele bacheloropleidingen.
We sensibiliseren de Vlaamse techsector omtrent het gebrek aan inclusie en diversiteit en we bundelen tools om een diverser en inclusiever beleid te ontwikkelen.
In welke mate en onder welke condities kan duaal leren en dan meer specifiek het kwalificerend werkplekleren bij werkende volwassenen leiden tot een verhoogde participatie aan levenslang leren?
We ontwikkelen een begeleidingstraject op maat van Vlaamse bedrijven waarin digitale transformatie en waarderend mensgericht ondernemen centraal staan.