Proeftuin kwalificerend werkplekleren
Een ervaren partnerschap van actoren uit de beleidsdomeinen Onderwijs en Werk verkent dit via een proeftuin met drie beroeps- en/of kwalificerende trajecten en de participerende ondernemingen.
1. Voorbereidende fase
In een eerste, voorbereidende fase bevragen we:
- de actuele werkende volwassenen in de driejarige graduaatsopleidingen van Arteveldehogeschool die gegeven worden via afstandsleren en de ondernemingen waarin ze actief zijn;
- de beroepsactieve PACT-cursisten en de ondernemingen waarin ze actief zijn.
Het uitgebreide databestand met resultaten reikt representatieve aanbevelingen aan voor de tweede fase.
2. Implementatiefase
In die implementatiefase worden de opgebouwde inzichten en aanbevelingen toegepast op de werkvloer en in de onderwijspraktijk.
Omwille van de grote impact op de organisatie van de vorm en inhoud van onze opleidingen is het noodzakelijk het aantal pilootopleidingen te beperken. Om dit goed en haalbaar te kunnen monitoren, is gekozen om de inzichten toe te passen in:
- twee onderwijs- en beroepskwalificerende graduaatsopleidingen;
- een beroepskwalificerende PACT-opleiding.
Partners
Onderzoeksrealisaties en -publicaties
Beleidsaanbevelingen
De aanbevelingen zijn relevant voor alle kwalificerende opleidingen met werkplekleren in Vlaanderen.
Scan leercultuur
Benieuwd naar de leercultuur in je organisatie? Vul dan deze korte vragenlijst in. Het kan een inspiratiebron zijn in jullie gesprekken en in het nadenken over mogelijkheden voor meer leercultuur.
Maak kennis met het team
Samenwerken met ons?
Vraag onderzoek op maat aan
We helpen je graag met het formuleren van je onderzoeksvraag en -aanpak.