CoCOS is een baanbrekend project dat de principes van opensourceontwikkeling toepast op het creëren van studiemateriaal. Het stelt docenten in staat om samen te werken aan het ontwikkelen van onderwijsmateriaal met behoud van redactionele controle. Dit project belooft een nieuwe benadering van onderwijs, waarbij samenwerking en innovatie centraal staan. Het is een spannende stap naar de toekomst van cocreatie in onderwijs.
Jongeren leven in een beeld- en informatiecultuur, dagelijks worden ze geconfronteerd met een grote hoeveelheid beelden die hen via de meest uiteenlopende kanalen bereikt. Hoe komt deze toevloed aan informatie bij hen binnen? In welke mate kunnen ze inschatten hoe betrouwbaar, bruikbaar en correct deze informatie is? Met het project Kritische Kijkers wil Arteveldehogeschool samen met meemoo het kritisch bewustzijn stimuleren aan de hand van historisch audiovisuele bronnen.
Doel is verder ontwikkelen en in de markt zetten van een digitale tool (Lifecity) voor het faciliteren van begeleidingsgesprekken in de jeugdhulpverlening voor kinderen (6-12 jaar), en een gedeeltelijk prototype van een gelijkaardige tool voor 12+ jongeren (LifeTree).
Hoe kunnen we de Tell Me-app op een duurzame manier kunnen inzetten en doorontwikkelen voor bedrijfsleiders en/of startende ondernemers van kmo's in Vlaanderen?
De algemene doelstelling van dit project is om het aantal vroegtijdige schoolverlaters en NEET's (Not in Education, Employment or Training) te verminderen door hun motivatie en ondernemingsvaardigheden aan te scherpen.