Het Erasmus+ project I CO-COPE wil kennis creëren over hoe samenwerkingsprocessen transparanter en effectiever gemaakt kunnen worden om ervoor te zorgen dat ieders stem gehoord wordt, ook die van de leerlingen zelf.
Dit onderzoeksproject verwerft inzichten over de impact van teamteaching op leerlingen en leerkrachten waarbij we verder gaan dan percepties. Aansluitend ontwikkelen we verschillende valorisatieproducten zoals een lerend netwerk, een kennisplatform, een professionaliseringstraject en een white paper.
Het project ‘Onwijs Onderwijs’ verzoent inclusie en kwalitatief onderwijs in basisscholen. Maar welke impact heeft dit project? Kunnen leerlingen er voluit inclusief leren? Voelen hun leerkrachten zich bekwamer? Dat zoeken we uit in dit impactonderzoek.
Een paradox is een spanningsveld ontstaan door twee tegenstrijdige polen. Hoe kunnen we leidinggevende ondersteunen om constructief met deze spanningsvelden om te gaan?
Dit internationaal project gaat over impliciete en cognitieve vooroordelen (cognitive biases). Voor de bewustwording hiervan ontwikkelen we DBias-strategieën en direct inzetbaar materiaal voor onderwijs en daarbuiten.
Kleine Kinderen Grote Kansen is een Vlaanderenbreed netwerk van alle lerarenopleidingen kleuter- en lager onderwijs. Onze doelstelling? Samen naar meer sociale gelijkheid.
Deze programmalijn ontwerpt en test laagdrempelige methodes uit voor een maatschappelijke impactmeting van de socialprofitsector zodat ze ermee naar buiten kunnen treden.