Hoe kunnen we de motorische competentie en risicocompetentie van peuters ondersteunen? We brengen eerst hun actuele ontwikkeling in kaart. Dan cocreëren we samen met het werkveld en beleid initiatieven om peuters in de kinderopvang en thuis te ondersteunen.
Het functioneel trainingsprogramma ACTIVE-AGE @ traint ouderen in hun eigen thuisomgeving op alle aspecten die een verhoogde kwetsbaarheid in de hand werken.
Over welke competenties beschikken (student)leraren om taalstimulerende interactie te realiseren? Wat zijn de effecten van een blended professionaliseringsinitiatief hierop?
We verkennen in dit project de noden in het werkveld van welzijn en geestelijke gezondheidszorg omtrent AI. Samen met hen willen we de toegankelijkheid, kwaliteit en efficiëntie van hulp- en dienstverlening op een veilige manier naar een hoger niveau tillen met behulp van artificiële intelligentie (AI).
TreatPaCS brengt het effect van drie therapiearmen voor stotterende kleuters in kaart. Daarvoor rekruteren we logopedisten in Vlaanderen, Brussel en Wallonië en 250 kleuters.
Dit onderzoeksproject verwerft inzichten over de impact van teamteaching op leerlingen en leerkrachten waarbij we verder gaan dan percepties. Aansluitend ontwikkelen we verschillende valorisatieproducten zoals een lerend netwerk, een kennisplatform, een professionaliseringstraject en een white paper.
In het onderzoeksproject Family Solidarity 2.0 ontwikkelt Arteveldehogeschool richtlijnen om als organisatie een meer inclusief gezinsbeleid te hanteren.
Steeds meer kinderen herstellen van kanker, maar het is niet vanzelfsprekend dat ze hun fysieke niveau van voor de ziekte terugkrijgen. Het KABOOST-school project helpt deze kinderen en hun school bij dit proces.