We brengen in kaart wat de struikelblokken en uitdagingen zijn rond het gebruik van audience metrics door journalisten die werken voor geschreven media.
We valideren een methode waarbij we op basis van tekstanalyse van interne teksten (vb. mailverkeer) medewerkersbetrokkenheid meten en op lange termijn voorspellen.
Tijdens de 3D-workflow zijn er heel wat conversies: van 3D-scan, modelleren en textuur aanbrengen, visualiseren van 3D in AR en VR tot printen in 3D in full colour. Dit onderzoek brengt het beheer van kleur en textuur doorheen deze stappen in kaart.
Met de socialmedia- en influencermarketingbarometer (kortweg de SMI-barometer) monitoren we de trends van Belgische jongeren tussen 16 en 24 jaar in de adoptie, het gebruik en de evaluatie van socialemedia- en influencermarketing.
In praktijkgerichte proefcases in cocreatie met studenten, onderzoekers en het werkveld onderzoeken we hoe we verpakkingen kunnen ontwerpen die na gebruik niet zomaar als ‘afval’ worden weggeworpen.
We ontwikkelen een begeleidingstraject op maat van Vlaamse bedrijven waarin digitale transformatie en waarderend mensgericht ondernemen centraal staan.
Werknemers ervaren in een VR-omgeving diverse routes en alternatieve (duurzame) transportmogelijkheden voor het woon-werkverkeer in verschillende seizoenen en weersomstandigheden.