Met Waddist Local ontwikkelen we een aanpak op maat van organisaties en lokale besturen waarbij lokale besturen antwoorden op maat van hun gemeente of stad krijgen. We bereiden daarnaast de internationale uitrol van Waddist en Teacher Tapp voor.
De bekendheid, spreiding en toegankelijkheid van buitenschoolse STEM-initiatieven is nog niet optimaal voor elk kind tussen 3 en 12 jaar in Vlaanderen. “Let’s STEM together!” is een uitnodiging om hier samen, actief en duurzaam verandering in te brengen.
Om genderbewust denken en handelen te stimuleren bij schoolteams, teams binnen de opvang van baby’s en peuters, en de buitenschoolse opvang, ontwikkelen we in het kader van dit tweejarige project een ondersteuningstraject voor begeleiders in de opvang en leerkrachten/schoolteams.
Het onderzoeksproject "Participatie in de klas" startte onder de naam "L²INK" waar we de interactie tussen leerkracht en leerlingen in de dagelijkse klaspraktijk als uitgangspunt namen.
Dit project zet in op de vertaling van wetenschappelijke inzichten rond risicovol spelen in praktische tools en handvaten voor begeleiders van peuters.
Het project verkent en signaleert deze knelpunten met betrekking tot de geselecteerde levensdomeinen- van asielzoekers en vluchtelingen vanuit het perspectief van intermediaire professionals.
De periode tussen de geboorte en de lagere schoolleeftijd is cruciaal voor de ontwikkeling van kinderen. In die fase is bij kinderen zowel een grote veerkracht als kwetsbaarheid aanwezig.
Sinds het VN-verdrag inzake de rechten van personen met een handicap (13 december 2006) zien scholen terecht het belang in van het toekennen van redelijke aanpassingen voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften.