Het functioneel trainingsprogramma ACTIVE-AGE @ traint ouderen in hun eigen thuisomgeving op alle aspecten die een verhoogde kwetsbaarheid in de hand werken.
Op basis van inzichten uit de positieve psychologie ontwikkelen we een programma om het welbevinden van studenten te verhogen zodat ze hun potentieel ten volle kunnen realiseren.
Over welke competenties beschikken (student)leraren om taalstimulerende interactie te realiseren? Wat zijn de effecten van een blended professionaliseringsinitiatief hierop?
Met het Erasmus+ project Decide ontwikkelen we effectieve strategieën voor aandacht voor onbewuste vooroordelen, zowel gericht op onderwijs als op alle andere (beroeps)contexten waarin onbevooroordeelde besluitvorming van cruciaal belang is.
Om tegemoet te komen aan de wijzigende zorgnood is er innovatieve samenwerking nodig. Door de stijgende complexiteit van zorg worden zowel de individuele zorgprofessionals als het team uitgedaagd om zorg te blijven invullen zoals ze zelf willen en passend bij hun eigen visie.
Het Erasmus+ project I CO-COPE wil kennis creëren over hoe samenwerkingsprocessen transparanter en effectiever gemaakt kunnen worden om ervoor te zorgen dat ieders stem gehoord wordt, ook die van de leerlingen zelf.
TreatPaCS brengt het effect van drie therapiearmen voor stotterende kleuters in kaart. Daarvoor rekruteren we logopedisten in Vlaanderen, Brussel en Wallonië en 250 kleuters.
In dit project leggen we de basis voor de ontwikkeling van een AI-tool voor taalanalyse bij kinderen. Deze tool maakt een automatische en letterlijke transcriptie van gesprekken met kinderen en analyseert de taal als ondersteuning voor de professional in de praktijk.