Steeds meer kinderen herstellen van kanker, maar het is niet vanzelfsprekend dat ze hun fysieke niveau van voor de ziekte terugkrijgen. Het KABOOST-school project helpt deze kinderen en hun school bij dit proces.
In dit project is gezocht naar de sleutels om scholen verder te laten groeien in hun beweegvriendelijkheid. We vertrokken vanuit de rol van de bewegingsexpert om die te stimuleren en zo de hele school mee te nemen in een beweegvriendelijk verhaal.
In tijden waarin het niet altijd evident is om medewerkers te vinden of te houden, is het cruciaal dat de werkgever en werknemer dezelfde taal spreken. Het onderzoeksproject Tinddex wil beide partijen dichter bij elkaar brengen.
Om verschillende vraagstukken met betrekking tot duale leertrajecten als volwaardige leerweg te beantwoorden organiseren we een proeftuin binnen het graduaat 'Informatiebeheer: Bibliotheek en Archief'.
Bij duaal leren vergaren studenten nieuwe kennis en competenties op de werkvloer. Arteveldehogeschool, Syntra Midden-Vlaanderen en Liberform brengen duaal leren naar professionele bacheloropleidingen.
We sensibiliseren de Vlaamse techsector omtrent het gebrek aan inclusie en diversiteit en we bundelen tools om een diverser en inclusiever beleid te ontwikkelen.
In welke mate en onder welke condities kan duaal leren en dan meer specifiek het kwalificerend werkplekleren bij werkende volwassenen leiden tot een verhoogde participatie aan levenslang leren?
Workplace Active Certificate is een unieke Europese certificatie om gezondheids- en welzijnsinitiatieven op het werk te promoten die fysieke activiteit of lichaamsbeweging als hefboom gebruiken.
We ontwikkelen een begeleidingstraject op maat van Vlaamse bedrijven waarin digitale transformatie en waarderend mensgericht ondernemen centraal staan.