Hoe kunnen we zorgverleners voorbereiden op de noodzakelijke shift van ziekte- naar doelgeoriënteerde zorg? De Academie van de Eerste Lijn zet in op meer onderzoek en ondersteuning van zorgprofessionals in de eerste lijn.
Steeds meer kinderen herstellen van kanker, maar het is niet vanzelfsprekend dat ze hun fysieke niveau van voor de ziekte terugkrijgen. Het KABOOST-school project helpt deze kinderen en hun school bij dit proces.
Met dit project willen we leerkrachten informeren over de specifieke noden van kinderen met gehoorverlies en voorzien van bruikbaar lesmateriaal op maat van leerlingen met gehoorverlies.
Leidinggevenden hebben nood aan tools die hen ondersteunen om innovatie in hun zorgorganisatie te implementeren. We komen hieraan tegemoet met een toolbox.
Academische Werkplaats Ouderenzorg, Tandem (UZ Gent) en Arteveldehogeschool werken de randvoorwaarden en componenten uit van een zorgmodel voor werkplekleren in woonzorgcentra.
We onderzoeken hoe we een duurzame samenwerking tussen onderzoek, onderwijs en het werkveld kunnen uitbouwen. Is een academische werkplaats eerstelijnszorg (AWEL) het antwoord?