Hoe kunnen we de motorische competentie en risicocompetentie van peuters ondersteunen? We brengen eerst hun actuele ontwikkeling in kaart. Dan cocreëren we samen met het werkveld en beleid initiatieven om peuters in de kinderopvang en thuis te ondersteunen.
Om tegemoet te komen aan de wijzigende zorgnood is er innovatieve samenwerking nodig. Door de stijgende complexiteit van zorg worden zowel de individuele zorgprofessionals als het team uitgedaagd om zorg te blijven invullen zoals ze zelf willen en passend bij hun eigen visie.
In dit project leggen we de basis voor de ontwikkeling van een AI-tool voor taalanalyse bij kinderen. Deze tool maakt een automatische en letterlijke transcriptie van gesprekken met kinderen en analyseert de taal als ondersteuning voor de professional in de praktijk.
Dit project is één van de 5 geselecteerde projecten van de Vlaamse projectoproep ‘Samen de ruimte verbeelden’ van het Departement Omgeving met als doel Vlaamse burgers te sensibiliseren over en hen te betrekken bij ruimtelijke uitdagingen in Vlaanderen.
In het onderzoeksproject Family Solidarity 2.0 ontwikkelt Arteveldehogeschool richtlijnen om als organisatie een meer inclusief gezinsbeleid te hanteren.
Met Waddist Local ontwikkelen we een aanpak op maat van organisaties en lokale besturen waarbij lokale besturen antwoorden op maat van hun gemeente of stad krijgen. We bereiden daarnaast de internationale uitrol van Waddist en Teacher Tapp voor.
Scaffold staat voor ondersteunen en dit project wil op basis van wetenschappelijk onderzoek een state of the art e-portfolio ontwerpen dat studenten in de gezondheidszorg maximaal ondersteunt in hun competentiegroei.
Buurtmakers gaat met jongeren in een kwetsbare situatie aan de slag om een nood aan te pakken in hun buurt. We zetten hierbij STEM-vaardigheden in om te werken aan een circulaire economie.