TreatPaCS brengt het effect van drie therapiearmen voor stotterende kleuters in kaart. Daarvoor rekruteren we logopedisten in Vlaanderen, Brussel en Wallonië en 250 kleuters.
Hoe kunnen we zorgverleners voorbereiden op de noodzakelijke shift van ziekte- naar doelgeoriënteerde zorg? De Academie van de Eerste Lijn zet in op meer onderzoek en ondersteuning van zorgprofessionals in de eerste lijn.
Steeds meer kinderen herstellen van kanker, maar het is niet vanzelfsprekend dat ze hun fysieke niveau van voor de ziekte terugkrijgen. Het KABOOST-school project helpt deze kinderen en hun school bij dit proces.
Ontdek op deze projectpagina hoe je vanuit een positief, waarderende, participatorische en competentiegerichte benadering kansen kan creëren voor personen met dementie om als vrijwilligers aan de slag te gaan.
Met dit project willen we leerkrachten informeren over de specifieke noden van kinderen met gehoorverlies en voorzien van bruikbaar lesmateriaal op maat van leerlingen met gehoorverlies.
We verhogen de inzetbaarheid van mensen met kanker door vanuit cocreatie innovatieve en duurzame diensten voor werkgevers, werknemers en (para)medische professionals te implementeren.
We ontwikkelen een evidencebased klinische praktijkrichtlijn voor podologen waarmee ze kunnen beslissen of ze een patiënt zelf kunnen behandelen of moeten doorsturen naar een arts.