Met de socialmedia- en influencermarketingbarometer (kortweg de SMI-barometer) monitoren we de trends van Belgische jongeren tussen 16 en 24 jaar in de adoptie, het gebruik en de evaluatie van socialemedia- en influencermarketing.
Het project DuJo herdenkt en innoveert de job 'begeleider schoolgaande kinderen' in functie van kwaliteitsvolle buitenschoolse opvang en werkbaar werk.
De Social Media Impact -barometer brengt jaarlijks in kaart hoe Vlaamse bedrijven hun merk kunnen versterken bij Vlaamse jongeren. De focus van het onderzoek ligt op sociale media en recente trends zoals influencermarketing.
Het Interreg 2 Zeeën-project ‘Providing Access to Childcare and Employment’ (PACE) zette in op het verhogen van de toegang tot kinderopvang en tot de arbeidsmarkt van werkloze ouders.
Dit onderzoeksproject gaat na hoe Vlaamse mediabedrijven via sociale media hun merk kunnen versterken bij jongeren. Hiermee bouwt het project verder op de onderzoeksresultaten van het afgelopen onderzoek 'Snapchat: van puberhype tot (journalistiek) medium?'
Toegang tot kinderopvang vanaf jonge leeftijd is een belangrijke hefboom bij het verzekeren van gelijke kansen voor alle jonge gezinnen. Een nieuw Vlaams kaderdecreet bepaalt de regelgeving waarbinnen deze toegankelijkheid vorm moet krijgen.