Starten met je opleiding

Ben je bijna afgestudeerd in het secundair onderwijs en klaar voor je hogere studies? Ontdek wat je als eerstejaarsstudent allemaal moet weten om aan je opleiding bij Arteveldehogeschool te beginnen.

starten-arteveldehogeschool
vlot-starten-arteveldehogeschool

To do's voor nieuwe studenten

Alles wat je moet weten om perfect voorbereid het academiejaar aan te vatten.

Op kot in Gent

Of je nu kiest voor een studentenhuis van Arteveldehogeschool of een kot gaat huren op de privémarkt: er is van alles te regelen. Bekijk ook of je in aanmerking komt voor een kottoelage.

op-kot-arteveldehogeschool
mobiliteit-gent-arteveldehogeschool

Veilig en duurzaam naar de campus

Arteveldehogeschool heeft diverse campussen, verspreid over heel de stad en zelfs een beetje daarbuiten. We zien je het liefst komen met de fiets of het openbaar vervoer.

Instapcursussen

Vlak voor de start van het academiejaar kan je bij sommige opleidingen deelnemen aan instapcursussen om jouw voorkennis op te frissen of bij te schaven en je dat extra beetje zelfvertrouwen te geven voor een vlotte start.

introductiecursus-arteveldehogeschool
studiegeld-studiefinanciering-arteveldehogeschool

Studiegeld en financiële steun

Studeren aan een hogeschool is niet kosteloos; naast je inschrijvingsgeld moet je ook rekening houden met kosten voor je cursussen, je laptop, eventueel een trein- of busabonnement of de huur van een kot.

Werken en studeren combineren

Wil je werken en studeren combineren? Dat kan aan Arteveldehogeschool. Of je nu je studie wil financieren via een studentenjob of omdat je als professional wil bijscholen: we leiden je door de belangrijkste informatie.

werken-studeren-combineren-arteveldehogeschool