Economie

Onderwijsvak Educatieve Bachelor Secundair Onderwijs

In economie verdiep je je in het marktmechanisme (product-, arbeids- en financiële markt). Alle aspecten van het ondernemingsleven, zoals marketing, boekhouding of logistiek, de taak van de overheid en de economische ontwikkeling komen aan bod. Houd je van onderzoeken en analyseren? Heb je een brede interesse in de actualiteit en kan je goed in team werken? Ga dan voor het onderwijsvak economie. Opgelet: het onderwijsvak economie behandelt de brede maatschappij en is meer kennisgericht. Het onderwijsvak bedrijfsorganisatie focust vooral op het bedrijfsleven en vaardigheden verwerven.

Wat zal je leren?

Met je persoonlijke interesse wakker je de belangstelling bij je leerlingen aan. Je stimuleert hen om te structureren, plannen en organiseren. Je zet ook aan tot een kritische ingesteldheid en sociaal engagement en leert leerlingen ethische dimensies ontdekken. Natuurlijk blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en integreer je de actualiteit in je lessen.

Wat na je diploma?

Je bent lesbevoegd voor alle economische vakken (economie, toegepaste economie, bedrijfseconomie, handel) in de 1ste graad, de 2de graad van het aso, tso en voor  bepaalde economische vakken in de 2de en 3de graad bso.

• Eerste graad: mens en maatschappij en de basisoptie economie en organisatie
  • Economie in tweede graad aso
  • Bedrijfseconomie in tweede graad tso en bso en derde graad bso
  • Bedrijfsbeheer in de 3de graad van het bso
  • Volwassenenonderwijs: economisch avondonderwijs gericht naar een zelfstandigenopleiding

Buiten het onderwijs kan je terecht in het bank- en verzekeringswezen en in het bedrijfsleven.

economie

Troeven

• Geen voorkennis vereist
  • Ideaal indien interesse in een economische professionele bacheloropleiding
  • Dit diploma biedt ook de mogelijkheid om in het bedrijfsleven te stappen

Kosten voor dit onderwijsvak

Hiernaast vind je een indicatief overzicht van de kosten.

Een financiële drempel mag geen belemmering zijn om te kiezen voor het onderwijsvak dat jou het best ligt. Als je problemen ervaart, raden we je aan om contact op te nemen met een medewerker van de studentenvoorzieningen. In sommige situaties kan de dienst je financieel ondersteunen. Lees hier meer over studietoelagen.

1ste jaar 2de jaar 3de jaar
Totale prijs boeken € 105,00 € 30,00 € 30,00