Alles over deze bijscholing

Inhoud

Opgelet: deze opleiding is in het Engels.

Probleemoplossend denken, zelfmanagement en het samenwerken met mensen zijn drie van de vier vaardigheidscategorieën die zich in de top tien van nodige vaardigheden voor de toekomst bevinden.

In dit internationaal semester leer jij hoe je jezelf kan managen en hoe je vaardig wordt om effectief én efficiënt in diverse teams te werken. Dat doen we door je onder te dompelen in de praktijk. We laten je in team werken terwijl je een oplossing bedenkt voor een sociale of ecologische uitdaging aan de hand van een human-centered benadering (design thinking). De belangrijkste doelen van 3ID LABS zijn om jou de vaardigheden bij te brengen om een competente nieuwe professional te worden mét T-shaped skills en om te functioneren in zelfsturende teams.

3ID LABS is gebaseerd op een interdisciplinaire, internationale en intergenerationele benadering (3 I’s) en is een pre-incubator waar studenten vertrekken vanuit ‘wicked’ uitdagingen uit het echte leven en werken aan een concrete oplossing. De cases waaraan we werken worden gedragen door organisaties buiten Arteveldehogeschool en zijn allemaal gelinkt aan Sustainable Development Goals (SDG's). We wonnen in 2019 trouwens de Gentrepreneur Award voor Inspirerend Initiatief!

Verwacht je dus niet aan een traditionele klasopstelling, maar aan een studentgerichte, ervaringsgerichte en hands-on opleiding.

Doelgroep

3ID LABS staat open voor alle bachelor-, master- en PhD-studenten die ten minste 100 studiepunten gevolgd hebben. 3ID LABS kan onderdeel zijn van een curriculum of er bovenop gevolgd worden.

3ID LABS gave me back control over my own life. I got to decide what I wanted to learn and how. It made me believe more in myself and my capabilities - helping me get closer to the professional I one day hope to be.
Kali Van Vlasselaer
Studente Pedagogie van het Jonge Kind

Meer informatie over het programma en inschrijven vind je hier.

Je zal herleid worden naar onze Engelstalige omgeving, de voertaal van deze opleiding.