Alles over deze bijscholing

Inhoud

Met behulp van de opdrachten ervaar je zelf hoe het is om een TOS te hebben en al doende leer je wat kinderen met een TOS ervaren in allerlei voorkomende dagelijkse situaties.

Door het ervaren ontwikkel je een positieve attitude, vergaar je kennis en krijg je handvatten om kinderen met een TOS te ondersteunen in hun dagelijks functioneren (o.a. thuis, op school en tijdens vrijetijdsbesteding).

Het circuit wordt zelfstandig in tweetallen doorlopen. Hierbij maak je gebruik van een routekaart. Bij iedere opdracht zijn een instructiekaart en achtergrondinformatie beschikbaar.

Tot nog toe is het circuit steeds positief onthaald, ook door niet logopedisten (CAR Lokeren, CAR Sint-Lievenspoort, CLB Deinze, CAR Tienen, CAR Impuls, SIG Meertaligheid, SIG Taal en spraak, BuBAO De Parel Roeselare, CETOS, Ondersteuningsteam Stad Gent, Explo studiedag spraak en taal voor leerkrachten en kleuterleidsters, enzovoort).

De workshop kan mono- en multidisciplinair gegeven worden. De ervaring leert dat werken in multidisciplinaire teams een aangename dynamiek met zich meebrengt. Aan één circuit kunnen 26 personen deelnemen.

Doelgroep

Ervaar TOS is bedoeld voor ouders, opvoeders, leerkrachten en begeleiders/therapeuten van kinderen met een taalontwikkelingsstoornis.

Lesgevers

An Lippens, docent binnen de opleiding Bachelor Logopedie.

An volgde de Train de trainer sessie bij Auris waardoor ze deze workshop met hun toestemming kan geven.

Getuigenissen

Deelnemers geven een 9.5/10 aan deze vorming, zowel voor inhoud, relevantie als aanpak. We delen graag enkele citaten:

Direct bruikbare tips

Zeer interessant

Goede aanpak

Tijd om alles uit te proberen

Wanneer?

In overleg te bepalen

Waar?

Op jouw locatie of campus Kantienberg.

Kostprijs?

Per offerte

Als je voor een kmo werkt, kan je werkgever een subsidie aanvragen voor je opleiding uit de kmo-portefeuille van de Vlaamse overheid. Kies voor het thema “beroepsspecifieke competenties” bij je aanvraag.

Wil je kennis maken met Artevelde Academy?

Het aanbod van Artevelde Academy verruimt jouw kennis en versterkt je in je huidige beroepspraktijk. Kies je voor een bijscholing, tweede bachelordiploma of postgraduaat? Blijf op de hoogte van onze infomomenten en andere activiteiten die je helpen bij het kiezen van jouw toekomstige opleiding.

Wil je graag in contact blijven met onze hogeschool?

Via onderzoeksprojecten, stages, bachelorproeven en andere samenwerkingen zorgen we voor een duurzame en nauwe relatie met het werkveld. Wil je graag dat we jou ook op de hoogte houden van onze werking en initiatieven?