Alles over deze bijscholing

Inhoud

Afhankelijk van de leeftijd van de leerlingen worden volgende workshops gepland:

• 1e jaar: verliefdheid. Gegeven door een lesgever vroedkunde.
  • 2e jaar: menstruele cyclus. Gegeven door een student vroedkunde 3e jaar.
  • 3e jaar: zelfbeeld van de jongere met specifieke aandacht naar eetstoornissen. Gegeven door een lesgever creatieve therapie.
  • 4e jaar: anticonceptie en SOA’s. Gegeven door een student vroedkunde 3e jaar.
  • 6e jaar: zwangerschap, arbeid en bevalling. Gegeven door een student vroedkunde 3e jaar.

Tijdens alle workshops worden onderstaande doelen voorop gesteld. De leerlingen voelen zich veilig en leren praten over uitdagende thema’s, situaties. Ze reflecteren over wat aangebracht wordt en over wat hun medeleerlingen vertellen.

Leerlingen secundaire school.

Dit is zowel voor 1e als 2e als 3e graad

Lesgevers

• Sophie Accou is vroedvrouw. Ze heeft meer dan 10 jaar ervaring in de Arteveldehogeschool als lesgever in de opleiding vroedkunde. Ze heeft een master in Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding.
  • Mathieu Van der Straeten is dramatherapeut met 15 jaar ervaring in de verslavingszorg. Hij is al meer dan 10 jaar collega binnen de Arteveldehogeschool in de opleiding creatieve therapie. Hij heeft ervaring in het werken met groepen.
  • Studenten vroedkunde 3e jaar. Ze kregen lessen gezondheidspromotie en zijn inhoudelijk expert in anticonceptie, SOA's, zwangerschap en bevalling.

Wanneer?

De vorming wordt op maat voor u ingericht. Neem contact op om praktische afspraken te maken.

Waar?

Op locatie.

Kostprijs?

Per offerte

Wil je kennis maken met Artevelde Academy?

Het aanbod van Artevelde Academy verruimt jouw kennis en versterkt je in je huidige beroepspraktijk. Kies je voor een bijscholing, tweede bachelordiploma of postgraduaat? Blijf op de hoogte van onze infomomenten en andere activiteiten die je helpen bij het kiezen van jouw toekomstige opleiding.

Wil je graag in contact blijven met onze hogeschool?

Via onderzoeksprojecten, stages, bachelorproeven en andere samenwerkingen zorgen we voor een duurzame en nauwe relatie met het werkveld. Wil je graag dat we jou ook op de hoogte houden van onze werking en initiatieven?