Startpagina

SIM@rt Simulatielab (SIMlab) en observatielab van de Arteveldehogeschool. Homepagina.

Welkom op de website van SIM@rt simulatie- en observatielab

Simulatielab: Simulatieonderwijs

SIM@rt is een expertisecentrum voor simulatieonderwijs aan de Arteveldehogeschool binnen het domein Gezondheid en Zorg.

Door een zeer realistische en veilige leeromgeving te creëren aan de hand van hoogtechnologische apparatuur, gecombineerd met een debriefing volgens vooropgestelde didactische principes, geven we de kans aan de deelnemers om zich te trainen in het klinisch redeneren en handelen. Onze studenten verpleegkunde en vroedkunde doorlopen een vooropgesteld traject om zich stapsgewijs voor te bereiden op het afstuderen. Ook de andere opleidingen gezondheidszorg van onze campus worden betrokken in interdisciplinaire simulatietrainingen.

Observatielab: Onderzoek en dienstverlening

Wij zetten onze expertise in voor zowel studenten als zorgverleners uit het werkveld. . Aan het werkveld bieden we deze trainingen aan als dienstverlening op onze campus, maar ook op locatie.

Naast simulatietrainingen wordt ons lab ook gebruikt als observatielab voor wetenschappelijk onderzoek. In deze gecontroleerde setting met kwaliteitsvolle cameraregistratie kunnen allerlei zorginnovaties in een veilige omgeving worden ontwikkeld en uitgetest.

Simulatieonderwijs simlab simulatie verpleegkunde

“In een simulatie oefening kunnen we de dingen die we geleerd hebben in de les inzetten in een echte situatie zonder risico’s voor de patiënt.”

Student verpleegkunde

Simulatielab simlab vroedkunde dienstverlening

“ Hands on, zeer realistisch, direct bruikbaar op de werkvloer”

Deelnemende vroedvrouw in dienstverlening