Campus Kattenberg

Kattenberg 9, 9000 Gent

Campus Kattenberg is de thuisbasis van de opleidingen tot leraar secundair onderwijs. Ongeveer 2000 studenten volgen les op deze campus en er worden ook heel wat nascholingen georganiseerd.

campus-kattenberg-arteveldehogeschool

Campus Kattenberg ligt vlak bij het Sint-Pietersplein, het Citadelpark en de bruisende studentenbuurt Overpoort. Genoeg koffiebars en broodjeszaken in de buurt: ideaal als je je tussen de lesuren even willen ontspannen. Op een boogscheut van de Kattenberg kunnen cultuurliefhebbers hun hart ophalen in de Vooruit, het S.M.A.K. en het Museum voor Schone Kunsten.

☎ 09 234 80 00

Voorzieningen

• 49 leslokalen, waaronder enkele vaklokalen (voor de lessen fysica, chemie, kapsalon, keuken)
  • Aula
  • Up-to-date mediatheek
  • Cafetaria
  • Overdekte fietsenstalling

Opleidingen op deze campus

Bereikbaarheid

Te voet of met de fiets

Vanaf Sint-Pietersstation duurt de wandeling naar campus Kattenberg een goed kwartier. Met de fiets leg je het traject af op een vijftal minuten. Er ligt een grote overdekte fietsstalling aan de campus.

Met het openbaar vervoer

• Vanaf Sint-Pietersstation: neem bus P4 tot aan de halte ‘Verdedigingstraat’ of bussen 34, 70, 71, 76, 77, 78, 738 of 348 tot aan de halte ‘Heuvelpoort’.
  • Vanaf station Gent Dampoort: neem bus 34, 348, 349,738, 70, 71, 76, 77 tot de halte ‘Heuvelpoort’. Via de Charles De Kerckhovelaan wandel je dan richting Kattenberg. Je kan ook bus 5 nemen tot de halte ‘Sint-Pietersplein’

Met de auto

• Je parkeert best onder het Sint-Pietersplein als je met de wagen naar campus Kattenberg komt.
  • Vanaf 1 januari 2020 bant Gent de meest vervuilende auto’s uit de binnenstad. Campus Kattenberg ligt in de nieuwe lage-emissiezone (LEZ). Benzinewagens vanaf euronorm 2 zijn nog toegelaten in die zone, diesels moeten aan de euronorm 5 voldoen. Meer info op www.lez2020.gent.