Leer de opleiding kennen

Infodag 29 juni

Vragen stellen aan docenten en studenten? Een rondleiding volgen of een cursus inkijken? Kom naar de infodag op zaterdag 29 juni en ontdek of de opleiding écht bij jou past.

Iets voor jou?

Herinner jij je nog die gepassioneerde leraar die jou inspireerde? En lijkt het je wel iets om ook iemand te worden die jongeren dingen kan aanleren én kan motiveren en inspireren? Dan is dit de perfecte lerarenopleiding voor jou.

• Je hebt al een professionele of academische bachelor op zak. Nu wil je je kennis en kunde doorgeven aan anderen.
  • Je hebt nog geen pedagogische bekwaamheid.
  • Heb je wel al een lerarendiploma, dan kan je extra onderwijsbevoegdheid behalen via een verkort traject binnen de Educatieve Bachelor Secundair Onderwijs.
  • Heeft lesgeven er altijd al ingezeten bij jou? Dan is dit jouw kans om die droom waar te maken.
Na mijn opleiding Sociaal Werk ben ik nu aan de deze opleiding begonnen. Mijn eerste indruk is alvast zeer positief! Mijn toekomstdroom? Lesgeven natuurlijk, het liefst afgewisseld met een deel leerlingenbegeleiding. Zo haal ik het maximum uit mijn twee diploma’s.
Hanne Huvaere
Bachelor Social Werk, student Verkorte Educatieve Bachelor Secundair Onderwijs

Brochure aanvragen?

Selecteer het academiejaar:

Alles over de opleiding Verkorte Educatieve Bachelor Secundair Onderwijs

Trajecten

Deze lerarenopleiding biedt enkele trajecten aan. We geven hier een overzicht van de mogelijkheden:

Het secundair onderwijs is geknipt voor mij. Je staat niet altijd voor dezelfde leerlingen en die afwisseling ligt me wel. Nederlands mocht ik sowieso al geven omdat ik logopedie studeerde. Het vak biologie nam ik erbij om mijn kansen op de arbeidsmarkt te vergroten én omdat het me enorm interesseert. Wat ik leuk vind aan de opleiding? We krijgen veel verschillende werkvormen, niet alleen het klassieke lesgeven. En we krijgen de kans om onze mening te geven. Zo wordt het nooit saai!
Tim Holderbeke
Bachelor Logopedie en student Verkorte Educatieve Bachelor Secundair Onderwijs