GelijkgeSTEMd+ is één van de 9 STEM-gangmakers die gesteund worden door VLAIO. Als gangmaker hebben we de opdracht STEM-academies te ondersteunen en hen te verbinden met elkaar en met alle stakeholders binnen de quadruple helix. Het is een ondersteunend netwerk voor iedereen die betrokken is bij inclusieve buitenschoolse STEM-activiteiten in Oost-Vlaanderen.

Onze doelstellingen:

• We bouwen een Oost-Vlaams netwerk aan STEM aanbieders, middenveldorganisaties, bedrijven, scholen, … om samenwerking te stimuleren.
  • We pleiten voor inclusieve trajecten en ondersteunen hierin door te informeren en begeleiden, of de doelgroep te helpen bereiken.
  • We bieden een opleiding voor trainers om de kwaliteit en laagdrempeligheid van het STEM-aanbod te verhogen.
  • We werken samen aan het waarmaken van inclusieve STEM trajecten (verkennen van subsidies, samenwerkingen, …).
  • We versterken samen met andere STEM gangmakers het inclusieve ‘STEM in de vrije tijd’-landschap in Vlaanderen.

Partners

GelijkgeSTEMd+ is een samenwerking tussen Arteveldehogeschool, HOGENT en Odisee, ontstaan uit de fusie van de STEM-partnerschappen GelijkgeSTEMd (HOGENT, Odisee) en Let's STEM together (Arteveldehogeschool).

Maak kennis met het team

Samenwerken met ons?

We helpen je graag met het formuleren van je onderzoeksvraag en -aanpak.