Alles over deze bijscholing

Educatie duurzame ontwikkeling op school.

2 bijeenkomsten van telkens 2 uur.

Heb je een cognitief sterk functionerende leerling in je klas? Heb je nood aan ondersteuning, tips en tricks bij het inspelen op zijn/haar specifieke onderwijsbehoeften? Wil je weten wat er allemaal al bestaat wat betreft didactisch materiaal en zo gerichte keuzes maken? Of wil je liever differentiëren vanuit je eigen lesmateriaal?

In deze 2-ledige vorming gaan we actief aan de slag met lesmateriaal. In de eerste sessie bieden we je handvatten aan om een krachtig leerbiotoop voor deze leerlingen binnen je klas te ontwerpen. Je krijgt niet alleen tips en tricks, maar maakt ook kennis met bestaand didactisch materiaal. Na deze sessie kan je zelf aan de slag gaan om een krachtige leerbiotoop in je eigen omgeving uit te bouwen. In de tweede sessie gaan we in gesprek over de leerbiotoop dat je ontwikkelde: gaande van je eigen lesmateriaal tot compacten en verrijken van je methode.  Dit uitwisselingsmoment bezorgt je ongetwijfeld nog veel meer inspiratie en goesting.

Doelgroep

De vorming mikt op onderwijsprofessionals (leerkrachten, zorgco’s, zorgleerkrachten, ondersteuners…) die zich willen bekwamen in het onderwijs voor hoogbegaafde en cognitief sterk functionerende leerlingen in het basisonderwijs.

Lesgevers

• Katrijn Pools is als docent verbonden aan het Expertisenetwerk Onderwijs in de educatieve bachelor lager onderwijs en de bachelor na bachelor zorgverbreding en remediërend leren.  Ze doet ook praktijkonderzoek naar krachtige leeromgevingen voor cognitief sterk functionerende leerlingen aan Arteveldehogeschool. Ze is naast master in de educatieve studies, ook expert in hoogbegaafdheid. Ze volgde talrijke opleidingen in binnen- en buitenland rond werken met hoogbegaafde leerlingen.
  • Katrijn De Waele is als docent en onderzoeker verbonden aan het Expertisenetwerk Onderwijs in de opleidingen bachelor na bachelor zorgverbreding en remediërend leren en de verkorte educatieve bachelor secundair onderwijs. Ze doet samen met Katrijn Pools praktijkonderzoek naar krachtige leeromgevingen voor cognitief sterk functionerende leerlingen aan Arteveldehogeschool. Katrijn De Waele is master in opleidings- en onderwijswetenschappen en heeft jarenlange ervaring in het secundair onderwijs als taalleerkracht.

Wanneer?

• 27/02/2024 om 9:30 tot 11:30 uur
  • 23/04/2024 om 9:30 tot 11:30 uur

Kostprijs?

Wil je kennis maken met Artevelde Academy?

Het aanbod van Artevelde Academy verruimt jouw kennis en versterkt je in je huidige beroepspraktijk. Kies je voor een bijscholing, tweede bachelordiploma of postgraduaat? Blijf op de hoogte van onze infomomenten en andere activiteiten die je helpen bij het kiezen van jouw toekomstige opleiding.

Wil je graag in contact blijven met onze hogeschool?

Via onderzoeksprojecten, stages, bachelorproeven en andere samenwerkingen zorgen we voor een duurzame en nauwe relatie met het werkveld. Wil je graag dat we jou ook op de hoogte houden van onze werking en initiatieven?