Opleidingsinformatie

“Guided Biofilm Therapy” is de systematische behandeling voor dentaal biofilmbeheer bij met behulp van de allernieuwste AIRFLOW®, PERIOFLOW® en PIEZON® technologieën. Guided Biofilm Therapy bestaat uit behandelingsprotocollen gebaseerd op individuele patiënten, diagnose en risicobeoordeling om optimale resultaten te bereiken. De behandeling wordt op de minst invasieve manier gegeven, met het hoogste niveau van comfort, veiligheid en efficiëntie. Guided Biofilm Therapy is een innovatief protocol...

Inhoud

Vijftig jaar na het standaard profylaxeprotocollen gebaseerd op het verwijderen van tandsteen met handinstrumenten, ultrasoon en polijsten met cups, stelt EMS een innovatief en minimaal invasief protocol voor. Dit om de kwaliteit van de behandeling te verbeteren en de duur ervan verkorten.

Het protocol bestaat uit 8 stappen:

1. BEOORDELEN: sonderen en screenen
  2. DISCLOSE: biofilm zichtbaar maken
  3. MOTIVEREN: bewust maken en onderwijzen
  4. AIRFLOW®: biofilm, vlekken en jong tandsteen verwijderen
  5. PERIOFLOW®: biofilm in pockets >4 tot 9 mm verwijderen
  6. PIEZON® PS: tandsteen verwijderen
  7. CHECK: laat uw patiënt glimlachen
  8. AFSPRAAK maken: plan de afspraakfrequentie op basis van de risicobeoordeling.

Tijdens de theoretische sessie zullen alle aspecten van het protocol diepgaand worden toegelicht en zullen klinische casussen worden getoond en besproken. Tijdens de praktijksessie krijgt elke deelnemer de kans om met het protocol te oefenen.

Theorie en praktijk over Guided Biofilm Therapy.

Doelgroep

Studenten in hun derde jaar mondzorg en afgestudeerde mondhygiënisten.

Lesgever

Chloé Morier (mondhygiëniste)

Praktische info

Data
  • dinsdag 23 april 2024 17:00 20:00
  • dinsdag 30 april 2024 17:30 20:30
Fysiek
Plaats
Kostprijs
  • Gratis

Wil je kennis maken met Artevelde Academy?

Het aanbod van Artevelde Academy verruimt jouw kennis en versterkt je in je huidige beroepspraktijk. Kies je voor een bijscholing, tweede bachelordiploma of postgraduaat? Blijf op de hoogte van onze infomomenten en andere activiteiten die je helpen bij het kiezen van jouw toekomstige opleiding.

Wil je graag in contact blijven met onze hogeschool?

Via onderzoeksprojecten, stages, bachelorproeven en andere samenwerkingen zorgen we voor een duurzame en nauwe relatie met het werkveld. Wil je graag dat we jou ook op de hoogte houden van onze werking en initiatieven?