Opleidingsinformatie

Je kan hier niet meer voor inschrijven omdat de bijscholing afgelopen of begonnen is. Ben je geïnteresseerd in de volgende data? Laat hier je emailadres achter, en we mailen jou wanneer het duidelijk is.

Inhoud

Ben je benieuwd naar de sterktes van jouw teamleden en hoe je hen kan uitdagen om zich verder te ontplooien? In dit vormingstraject wordt een Koprol-profiel aangemaakt voor jouw team. Elk teamlid leert zijn sterrollen kennen en die van zijn collega’s. Als coach/verantwoordelijke krijg je handvatten en tools om de waarderende feedbackcultuur te versterken. Je voelt je gesterkt om de teamleden individueel te ondersteunen, je team goed te begrijpen en verder te laten ontplooien. Via jouw digitale Koprol-profiel, dat bij de start wordt aangemaakt, krijg je een individueel sterrollen-profiel, een teamprofiel én kan je jouw proces documenteren. Je kan dit Koprol-profiel 1 jaar gebruiken.

Programma

Voorbereiding: Aanmaak Koprol-profiel op www.koprol-kinderopvang.be. Eind september krijg je een handleiding doorgestuurd. Indien het niet lukt om dit zelf aan te maken, kan je op 12 oktober deelnemen aan het digitale inloopmoment ter ondersteuning van de aanmaak van een profiel. De link wordt doorgestuurd naar alle deelnemers.

Dag 1: De sterrollen van jou en jouw medewerkers!

Tijdens deze eerste dag leer je de werking met sterrollen kennen. Wat zijn jouw sterrollen en hoe leer je de sterrollen van je teamleden kennen? Vanuit een ‘learning-by-doing’-principe gaan we samen aan de slag. Je leert de basisprincipes van de waarderende feedbackcultuur kennen en deze inzetten in de praktijk. Je krijgt tools en inzichten om je medewerkers individueel te versterken via gesprekken, gebaseerd op het individueel Koprol profiel.

We verkennen de mogelijkheden van het Koprol-profiel en hoe je dit verder kan inzetten.

Dag 2: De sterktes van jouw team in de kijker

Wat zijn de sterktes van jouw team? Hoe kan je jouw teamwerking nog beter begrijpen? Tijdens de tweede dag zoomen we in op het teamprofiel. Je krijgt handvatten om individuele teamleden te laten floreren in de teamwerking. We zoeken naar mogelijkheden om Koprol op een duurzame manier in te zetten in de werking.

• Verantwoordelijke van een kinderopvang
  • Pedagogische coaches

Lesgevers

Karolien Huylebroek en Vicky Cauwels

Praktische info

• donderdag 29 februari 2024 09:00 17:00
  • maandag 25 maart 2024 09:00 17:00
Fysiek
Kostprijs
  • € 410,00
  • Deze opleiding komt in aanmerking voor betaling via opleidingscheques.

Wil je kennis maken met Artevelde Academy?

Het aanbod van Artevelde Academy verruimt jouw kennis en versterkt je in je huidige beroepspraktijk. Kies je voor een bijscholing, tweede bachelordiploma of postgraduaat? Blijf op de hoogte van onze infomomenten en andere activiteiten die je helpen bij het kiezen van jouw toekomstige opleiding.

Wil je graag in contact blijven met onze hogeschool?

Via onderzoeksprojecten, stages, bachelorproeven en andere samenwerkingen zorgen we voor een duurzame en nauwe relatie met het werkveld. Wil je graag dat we jou ook op de hoogte houden van onze werking en initiatieven?