Studentenrestaurants Arteveldehogeschool

Honger of dorst zal je bij Arteveldehogeschool niet snel lijden. In onze studentenresto's en -cafetarias kun je altijd terecht voor een lekkere en budgetvriendelijke warme maaltijd, soep of broodjes. Betaalbaar eten met aandacht voor duurzaamheid: dat zetten we graag op het menu bij Artevelde.

studenten-arteveldehogeschool

Studentenrestaurant De Kantiene

In de Kantiene kiezen we resoluut voor lekkere en gezonde voeding aan democratische studentenprijzen: een hoofdgerecht kost bijvoorbeeld 5,30 euro. Daarnaast vind je er pasta's, broodjes en slaatjes. Sowieso kun je er ook altijd gratis kraantjeswater krijgen.

Zoals elke hogeschool die duurzaamheid hoog in het vaandel draagt, kiezen we zo veel mogelijk voor lokale, biologisch verantwoorde fairtradeproducten. We hebben een dagelijks aanbod voor vegetariërs, onze saladbar is 100% veganistisch en we hebben ook enkele vegan broodjes op het menu.

studenten lunchen bij Arteveldehogeschool

De Kantiene heropent op maandag 18 september 2023.

Op weekdagen van 8 uur tot 14.30 uur (warme maaltijden tussen 11.30 en 13.45 uur). Tijdens examenperiodes van 8.30 uur tot 14 uur. Veggie bestel je dan voor 10.30 uur via 1446.be@sodexo.com

Campus Kantienberg, Voetweg 66, 9000 Gent.

Stuur een mail naar dekantiene.be@sodexo.com.

Allergieën?

De meeste van onze salades en broodjes zijn lactosevrij. Glutenvrij broodjes bestel je voor 10u op dit mailadres: dekantiene.be@sodexo.com.

Eten in andere studentenresto's

Bij Arteveldehogeschool

Op de campussen Mariakerke, Sint-Amandsberg en Brusselsepoortstraat kun je broodjes, pasta's en salades kopen.

Op campus Mariakerke via https://www.pickandgo.be/business/hap-hap.

Op campus Sint-Amandsberg ter plaatse of via bluewish@telenet.be.

Op campus Brusselsepoortstraat bestellen via bluewish@telenet.be.

Bij collega's

Als student van Arteveldehogeschool heb je ook toegang tot de studentenrestaurants van HoGentOdisee en Universiteit Gent. Je betaalt er meestal iets meer dan de eigen studenten van die onderwijsinstellingen, maar kan er nog altijd eten aan een relatief lage prijs.

Let's save food automaten

In Vlaanderen gooien we jaarlijks tot twee miljoen ton voedsel weg, ook al is het vaak nog perfect eetbaar. Pijnlijk, als je weet dat er duizenden mensen in hongersnood leven of het moeilijk hebben om basislevensmiddelen te betalen. Voedselverspilling betekent bovendien een verlies van energie en water, en heeft in die zin een negatieve invloed op het milieu.

Arteveldehogeschool wil voedselverspilling helpen tegengaan, en geeft daarom de 'reddingsautomaten' van vzw Let's save food een plaats op enkele campussen. In de automaten vind je voedsel dat anders weggegooid zou worden, dat je kan kopen aan spotprijzen. Met onze steun aan dit sociaal en ecologisch project zetten we ons als hogeschool in voor een meer duurzame samenleving.

Waar vind je de automaten?

Op de volgende plekken vind je de reddingsautomaten van Let's save food:

Op campus Kantienberg (chez Renée)

• In de fietsenstalling op de benedenverdieping
  • Op campus Leeuwstraat (Jo)
    • In de ontspanningsruimte, blok H
  • (Binnenkort) Op campus Kattenberg (Koen)
    • Aan de overdekte ingang, blok F
  • (Binnenkort) Op campus Sint-Annaplein (Julie)
    • Op de studentenbinnenkoer, blok C
  • (Binnenkort) Op campus Watersportbaan (Luc)
    • Op de benedenverdieping, bij de kluisjes

Belangrijk om te weten

Al het voedsel in de automaten is nog eetbaar en veilig. Op de verpakking zal je zien dat de tht-datum (ten minste houdbaar tot) verlopen is, maar dat betekent zeker geen gevaar voor je gezondheid. Je kan het nog gerust consumeren zonder er ziek van te worden, maar de kleur, de smaak en het vitaminegehalte is niet langer van topkwaliteit.

Van waar komen de producten?

Winkels en organisaties en groothandel die een overvloed aan eten hebben, schenken het aan Let’s save food. Zij verdelen het vervolgens over de verschillende automaten. Niet alleen het voedsel krijgt een langer leven, ook de automaten zijn gerecycleerd.