Campus Watersportbaan

Watersportlaan 4, 9000 Gent

Voor onze leerkrachten lichamelijke opvoeding in spe en de studenten bewegingsrecreatie beschikt Arteveldehogeschool over een eigen multifunctionele sportzaal. In de aangrenzende oefenzaal, dansruimte, judozaal of fitnessruimte kun je je dagelijks uitleven. Of train je klimvaardigheden op onze uitgeruste klimmuur. Je vindt er ook heel wat leslokalen, kleedkamers, douches en andere voorzieningen. Kortom, een topomgeving voor onze sportiefste studenten!

campus-watersportbaan-arteveldehogeschool

Campus Watersportbaan ligt in het sportieve hart van Gent. Naast de sporthal van de UGent (GUSB), maar ook vlak bij de Gentse Topsporthal, het Huis van de Sport, Vlaams Wielercentrum Eddy Merckx, Sport Vlaanderen, ...

09 234 89 00 (onthaal)
09 234 92 40 (sportdienst)

Voorzieningen

• Grote multifunctionele sportzaal
  • Oefenruimte met klimmuur
  • Fitnessruimte
  • Danszaal
  • Judozaal
  • Vijf leslokalen van diverse grootte
  • Werkplekken voor studenten
  • Overdekte fietsenstalling

Opleidingen op deze campus

Alle opleidingen van Arteveldehogeschool, maar vooral:

Bereikbaarheid

Te voet of met de fiets

• Vanaf het Sint-Pietersstation wandel je een kleine vijfentwintig minuten naar campus Watersportbaan. Neem de Koning Boudewijnstraat en stap door tot aan de Leie. Sla aan de overkant van het water rechtsaf en vervolg de Verenigde Natieslaan tot aan de campus.
  • Een fietstocht naar de campus duurt ongeveer tien minuten. Er is een overdekte fietsstalling voorzien.

Met het openbaar vervoer

• Vanaf het Sint-Pietersstation: neem bus 9 naar de halte 'Beneluxplein' of tram 1, 3 of 4 naar halte 'Bernard Spaelaan.'
  • Vanaf het Dampoortstation: neem bus 11 naar de halte 'Beneluxplein'

Met de auto

Er is geen parking voorzien aan de campus, wie met de wagen komt kan parkeren aan de Watersportbaan.