Campus Sint-Annaplein

Sint-Annaplein 31, 9000 Gent

Campus Sint-Annaplein is een stijlvol ingericht pand in het hartje van Gent. Meer dan 1000 geëngageerde studenten volgen op deze gezellige campus de Bachelor Sociaal Werk. Ook cursisten van postgraduaten of bijscholingen binnen het domein van Mens en Samenleving komen hier samen.

campus-sint-annaplein-arteveldehogeschool

Campus Sint-Annaplein is centraal gelegen in het centrum van Gent. Bioscoopliefhebbers kunnen in Studio Skoop terecht voor films uit alle hoeken van de wereld. Het overdekte winkelcentrum of de openbare bibliotheek aan de Zuid en De Krook – het open huis voor kennis, cultuur en innovatie – liggen op wandelafstand van onze campus.

☎ 09 234 94 00

Voorzieningen

• 24 leslokalen en een aula
  • Uitgebreide mediatheek
  • Gezellige tuin
  • Knusse cafetaria

Opleidingen op deze campus

Bereikbaarheid

Met de fiets

Er is een fietsenstalling vlak tegenover campus Sint-Annaplein.

Met het openbaar vervoer

• Je kan vanaf het Sint-Pietersstation de bus 55, 57, 58, 70, 71, 72, 76, 77, 78 nemen en stap af aan de halte ‘Gent Zuid’.
  • Neem aan het station Gent-Dampoort de bus 17, 18, 70, 71, 72, 76, 77 of 78 tot aan de halte ‘Lousbergbrug’.

Met de auto

• Wie met de wagen komt, parkeert best in een ondergrondse parkeergarage (Zuid of Reep).
  • Vanaf 1 januari 2020 bant Gent de meest vervuilende auto’s uit de binnenstad. Campus Sint-Annaplein ligt in de nieuwe lage-emissiezone (LEZ). Benzinewagens vanaf euronorm 2 zijn nog toegelaten in die zone, diesels moeten aan de euronorm 5 voldoen. Meer info op www.lez2020.gent.