Met het ESF-project ‘Opleidingen van de toekomst’ zetten we in op het thema gezondheidszorg. We willen zowel voor de sector van de gezondheidszorg als voor de welzijnssector in Vlaanderen opleidingen ontwikkelen. Beide sectoren zijn volop in transformatie.
Het project DuJo herdenkt en innoveert de job 'begeleider schoolgaande kinderen' in functie van kwaliteitsvolle buitenschoolse opvang en werkbaar werk.
Om verschillende vraagstukken met betrekking tot duale leertrajecten als volwaardige leerweg te beantwoorden organiseren we een proeftuin binnen het graduaat 'Informatiebeheer: Bibliotheek en Archief'.
Bij duaal leren vergaren studenten nieuwe kennis en competenties op de werkvloer. Arteveldehogeschool, Syntra Midden-Vlaanderen en Liberform brengen duaal leren naar professionele bacheloropleidingen.
We sensibiliseren de Vlaamse techsector omtrent het gebrek aan inclusie en diversiteit en we bundelen tools om een diverser en inclusiever beleid te ontwikkelen.
In welke mate en onder welke condities kan duaal leren en dan meer specifiek het kwalificerend werkplekleren bij werkende volwassenen leiden tot een verhoogde participatie aan levenslang leren?
We ontwikkelen een begeleidingstraject op maat van Vlaamse bedrijven waarin digitale transformatie en waarderend mensgericht ondernemen centraal staan.
Kmo's weten vaak niet waar beginnen bij digitale transformatie. We ontwerpen daarom een begeleidingstraject met aandacht voor mensen en data dat kmo's ondersteunt bij hun digitalisering.